IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Disney планира да съкрати разходите с още 2 млрд. долара

Компанията успя да надмине очакванията за печалбата си

12:03 | 10.11.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Цената на акциите на Walt Disney се повиши, след като компанията отчете по-добра от очакваното печалба и обеща да намали разходите си с още 2 млрд. долара, пише Bloomberg.

Disney заяви, че печалбата ѝ за фискалното четвърто тримесечие е нараснала до 82 цента на акция, като се изключат някои елементи. Сумата надхвърли прогнозата на анализаторите за 69 цента на акция. Приходите до голяма степен са отговорили на очакванията.

Плановете за допълнително свиване на разходите ще помогнат за прехода на Disney от „ера на поправки към нова ера на изграждане“, коментира главният изпълнителен директор Боб Айгър през инвеститори. До края на 2023 г. Disney също така планира да възобнови плащането на дивидент за първи път след пандемията.

Прекомерните разходи и липсващият дивидент бяха два ключови въпроса, повдигнати от инвеститора активист Нелсън Пелц, който отново търси представителство в борда на компанията.

Пелц, чийто Trian Fund Management контролира дял в Disney на стойност близо 2,5 млрд. долара, планира да се бори за няколко места в борда. Айгър, който се завърна като главен изпълнителен директор миналия ноември, след отстраняването на Боб Чапек, по-рано се бе ангажирал да съкрати над 5,5 млрд. долара от годишните разходи и вече премахна 8 хил. работни места тази година.

Цената на акциите завърши деня с 6,9% повишение до 90,34 долара за брой в Ню Йорк – най-големият ѝ ръст от близо три години.

Допълнителните бюджетни съкращения, обявени в сряда, не се очаква да доведат до нов кръг съкращения на кадри, обяви компанията.

През четвъртото тримесечие водещите тематични паркове са записали най-голямо увеличение на печалбата. Печалбата от тях се е повишила с 31 на сто до 1,76 млрд. долара през периода до 30 септември. Приходите на звеното, което включва потребителски продукти, са се увеличили с 12% до 8,16 млрд. долара, водени от 55% ръст в чужбина.

Загубата на стрийминг бизнеса на Disney, включващ ESPN+, се е свила до 387 млн. долара през тримесечието, но се оказа по-добра от очакванията на Wall Street. Компанията продължава да очаква бизнесът ѝ да се върне към печалбата до четвъртото тримесечие на фискалната година, която тъкмо започва.

В световен мащаб броят на плащащите абонати на Disney+ нарасна до над 150,2 млн. души, над прогнозите за 147,4 млн, а показателят се връща към растежа. Абонатите на Disney+, като се изключат международните клиенти на Hotstar, са се увеличили със 7% до 112,6 млн.

Броят на абонатите на Disney+ нарасна през четвъртото тримесечие. Графика: Bloomberg L.P. Броят на абонатите на Disney+ нарасна през четвъртото тримесечие. Графика: Bloomberg L.P.

Общите разходи на Disney за съдържание се очаква да спаднат до 25 млрд. долара през текущата фискална година, или със 17% по-малко спрямо две години по-рано. Компанията преговаря отново да продава част от своите програми на Netflix, но това няма да включва съдържание от основни марки като Marvel и „Междузвездни войни“.

Пелц твърди, че разходите на Disney са твърде високи и че бордът на компанията трябва да бъде по-отговорен в области като планирането на приемствеността.

Притежанията на инвеститора милиардер включват акции, обещани от Айк Пърлмутер, бивш председател на Marvel Entertainment, който беше уволнен от Айгър по-рано тази година, след като лобира Пелц да се присъедини към борда на Disney. Пелц се отказа от първоначалния си натиск за представителство в борда, след като Айгър разкри първия си кръг от съкращения на разходите.

В допълнение на намаляването на разходите, Айгър оценява как да препозиционира Disney, тъй като традиционните ѝ телевизионни мрежи, включително ABC, National Geographic и FX, продължават да губят зрители и рекламодатели.

По-рано в сряда цената на акциите на Warner Bros. Discovery записа най-големия спад в историята си, след като компанията обяви понижение на рекламата в мрежата и каза, че пазарът може да остане изправен пред предизвикателства през следващата година.

Главният изпълнителен директор на Disney също така подсказа, че е готов да продаде традиционните телевизионни мрежи, както и евентуално да търси миноритарен инвеститор или да създаде съвместно предприятие с технологична компания за ускоряване насочването на спортната мрежа ESPN към стрийминга.

В интервю за CNBC тази седмица Айгър заяви, че основният канал ESPN ще бъде предложен онлайн като отделен стрийминг продукт не по-късно от 2025 г.

Ръководството за първи път публикува отделно резултатите на ESPN, като каза, че приходите от спортните мрежи са почти без промяна на ниво от 3,91 млрд. долара за четвъртото тримесечие, докато печалбата е нараснала с 14 на сто до 981 млн. долара. Disney отдава по-високите приходи на абонаментите и по-ниските програмни разходи.

Печалбата от развлекателните мрежи на компанията почти не се е изменила, като достига 805 млн. долара, докато приходите са спаднали с 9,1% до 2,63 млрд. долара.

Наскоро Disney обяви, че придобива дела на Comcast, равняващ се на една трета, в стрийминг услугата Hulu. Стойността на сделката е поне 8,61 млрд. долара. Айгър твърди, че през следващия месец компанията ще пусне бета версия на отделно приложение, в което Disney+ и Hulu ще бъдат интегрирани, преди официалното ѝ пускане през март.

Тази седмица компанията обяви, че бившият финансов директор на PepsiCo Хю Джонстън ще стане новият главен финансов директор на гиганта. Ветеран във финансите и оперативното управление, Джонстън помогна на Pepsi, като я преведе през кампанията на Пелц след 2010 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:03 | 10.11.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още