IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Netflix записа най-добрия си старт на годината от 2020 г. насам

Въпреки невероятния ръст на броя на новите си абонати компанията заяви, че очаква той да се забави

08:08 | 19.04.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Netflix записа най-добрия старт на годината си от 2020 г. насам, привличайки повече нови клиенти от очакваното, благодарение на комбинацията от действията срещу споделянето на пароли и новите оригинални програми, пише Bloomberg.

Компанията е прибавила 9,33 млн. клиенти през първото тримесечие на 2024 г., което е близо два пъти повече над средната прогноза на анализаторите за 4,84 млн. Netflix е привлякла нови клиенти от цял свят, показвайки особено ясно колко силен е бизнесът ѝ в САЩ и Канада. Тези нови абонати помогнаха на компанията да надмине и очакванията за приходите и печалбата.

Въпреки растежа цената на акциите на Netflix се понижи с 4,6% до 582,70 долара към 18:03 ч. местно време в Ню Йорк. От началото на годината до края на търговията в четвъртък стойността им беше нараснала с 25%.

Netflix надмина прогнозите за броя на абонатите си. Графика: Bloomberg L.P. Netflix надмина прогнозите за броя на абонатите си. Графика: Bloomberg L.P.

Очакванията за първото тримесечие на Netflix нараснаха в последните дни, след като анализатор след анализатор повишаваха прогнозите. В писмото си до инвеститорите от четвъртък вечерта компанията посочва, че ръстът на броя на абонатите ще бъде по-нисък през новия отчетен период, докато приходите ще се увеличат с 16 на сто.

Освен това от първото тримесечие на 2025 г. Netflix ще спре да отчита тримесечният брой на плащащите абонати и и приходите на абонат. Тези метрики отдавна бяха основният начин, по който Wall Street оценява представянето на компанията, но Netflix се опитва да измести фокуса към по-традиционни метрики като приходите и печалбата. Ръководството ще продължи да докладва основни постижения по отношение на броя на абонатите.

„Ходът повече да не се разкриват тримесечните абонаменти от следващата година няма да се отрази добре“, коментира Паоло Пескаторе, основател и анализатор в PP Foresight. „Още повече като се има предвид ръста на абонатите, който стрийминг гигантът записа през последната година“.

Netflix се възстанови от забавянето на бизнеса през 2021 и 2022 г., за да нарасне с най-бързия си темп от първите дни на пандемията насам. До голяма степен това се дължи на усилията срещу потребителите, които ползват чужди акаунти. Компанията изчислява, че над 100 млн. души са използвали профил, за който не са платили. Въпреки че лидерите на Netflix се опасяваха от противоположна реакция от страна на клиентите, компанията успя да убеди милиони хора да започнат да си плащат за достъп.

Тези нови клиенти имат много за гледане. Netflix предлага нов хит на всеки няколко седмици от началото на тази година, включително лимитирани продукции като „Fool Me Once” и „Griselda”, драмите „The Gentleman” и „3 Body Problem”, както и риалити шоуто „Love is Blind”. Стрийминг услугите отговарят за около 8% от гледаното телевизионно съдържание в САЩ и изпреварват водещите телевизионни мрежи на най-големите медийни пазари в света.

Скорошният ръст издигна цената на акциите на Netflix обратно до рекордни нива, давайки на компанията пазарна капитализация от над 260 млрд. долара. Компанията постави исторически рекорд при затваряне на ниво от 691,69 долара през ноември 2021 г.

Някои анализатори се притесняват, че Netflix отново се търгува при оценка, която далеч надхвърля основите на бизнеса. Компанията реализира приходи от продажби в размер на 9,33 млрд. долара, което е ръст от 15% и надминава прогнозите за 9,26 млрд. долара. Нетната печалба е нараснала до 2,33 млрд. долара, или 5,28 долара на акция, също над прогнозите.

Тези данни са по-ниски от тези на компании с по-малка пазарна капитализация, а тласъкът от спирането споделянето на пароли е временно, докато директорите на Netflix не са склонни да дадат твърда прогноза кога този растеж ще спре.

И все пак дори скептичните анализатори са впечатлени от скорошното представяне на компанията, вдигайки ценовите си цели за инвеститорите. За да поддържа растежа си занапред, Netflix също така представи по-евтина, поддържана от реклами версия на услугата си, насочена към клиенти, които са по-внимателни с разходите си. Освен това започна да инвестира в съдържание на живо, включително специални събития и предстоящ боксов мач.

Около 40% от новите клиенти на Netflix избират опцията с реклами на пазари, където тя е достъпна, споделя компанията. Рекламната услуга все още е нищожна в сравнение с онлайн гиганти като YouTube.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:08 | 19.04.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още