IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Alphabet обяви първия дивидент в историята си

Компанията майка на Google успя да надмине очакванията с новия си финансов отчет и изненада с големи капиталови разходи

09:37 | 26.04.24 г. 1
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Alphabet обяви първия в историята си дивидент, както и програма за обратно изкупуване на акции за 70 млрд. долара. Това зарадва инвеститорите, които изпратиха цената на акциите ѝ с близо 16% нагоре по време на следборсовата търговия в четвъртък, предава Ройтерс.

Компанията майка на Google връща капитал, докато харчи милиарди долари за центрове за данни, за да настигне конкурентите си в сферата на генеративния изкуствен интелект. Дивидентът ще бъде 20 цента на акция.

Само преди три месеца конкурентът Meta Platforms обяви първото в историята си раздаване на дивидент – ход, който повиши пазарната капитализация на гиганта със 196 млрд. долара на следващия ден. Amazon.com, друг представител на Big Tech, продължава да не предлага дивидент.

Alphabet успя да надмине очакванията за тримесечните си приходи от продажби, печалба и реклама – метрики, които се следят изключително внимателно.

„Обявеното от Alphabet плащане на дивидент и обратното изкупуване на акции, в допълнение към добрия ѝ отчет, не просто е глътка въздух за технологичния пазар като цяло, но е една много интелигентна стратегия за гиганта в търсачките, който преминава през трудно време от годината“, коментира Томас Монтейро, старши анализатор в Investing.com.

Ръстът на цената на акциите с близо 16% по време на следборсовата търговия след обявяването на отчета увеличи пазарната капитализация на компанията с около 300 млрд. долара до над 2 трлн. долара.

В коментар за резултатите главният изпълнителен директор Сундар Пичай изтъкна предложенията на Google с изкуствен интелект като предимство за основните резултати о т търсенето.

Приходите на компанията са достигнали 80,54 млрд. долара за тримесечието до 31 март, спрямо средна прогноза за 78,59 млрд. долара по данни на LSEG.

Това, че Alphabet надмина очакванията за приходите, се дължи на стабилните рекламни разходи на компаниите и на нарасналото търсене на облачните услуги, благодарение на засиленото използване на изкуствения интелект.

Google отчете 13% ръст на рекламните приходи от продажби за тримесечието до 61,7 млрд. долара. За сравнение, средната прогноза на анализаторите според LSEG беше за 60,2 млрд. долара.

Alphabet приключи четвъртото си тримесечие с рекламни приходи, които не изпълниха прогнозите, а това доведе до поевтиняване на акциите, на фона на нарастващата конкуренция от Amazon.com, Facebook и нови играчи като TikTok. Последната е изправена пред неясно бъдеще, след като президентът на САЩ Джо Байдън подписа законопроекта, който ще забрани популярното приложение, ако собственикът ByteDance не продаде американските му активи в следващите 9 до 12 месеца.

Междувременно приходите от Google Cloud са скочили с 28 на сто през първото тримесечие, подкрепени от бума на инструментите с генеративен изкуствен интелект, които разчитат на облачни услуги, за да предоставят технологията на клиентите.

Капиталовите разходи на Alphabet през периода са достигнали 12 млрд. долара, което е с 91% повече спрямо година по-рано – сума, която портфолио мениджърът от Gabelli Funds Хана Хауърд определя като „по-висока от очакваното“.

И все пак главният финансов директор Рут Порат заяви пред анализатори, че очаква капиталовите разходи да останат на подобно ниво или да са по-високи през останалата част на годината, докато компанията харчи за изграждането на своите предложения с изкуствен интелект.

Въпреки скока на капиталовите разходи Порат твърди, че оперативният марж за 2024 г. ще бъде по-висок от миналогодишния. Тя обаче не разкрива повече подробности.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:38 | 26.04.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
Dani_2077
преди 1 седмица
Не е учудващо. Продуктите на Гугъл са така набичкани с реклами, че ...А в областта на AI изостават, и от там са високите "капиталови разходи" .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още