Настъпва критичен момент за Марк Зукърбърг, докато той полага всички усилия, за да остане актуален в засилващата се надпревара за усъвършенстван изкуствен интелект (AI) в Силициевата долина, пише Ройтерс.
Главният изпълнителен директор на Meta предизвика война за таланти за милиарди долари, като агресивно започна да привлича изследователи от конкурентни компании, включително OpenAI. Но с нарастването на разходите на Meta се увеличава и натискът, пред който е изправена, за да постигне възвръщаемост.
Wall Street обаче се готви за разочарование за второто тримесечие, тъй като компанията се очаква да отчете най-бавния си ръст на печалбата от две години - с 11,5% до 15,01 млрд. долара, а оперативните разходи да скочат с близо 9%.
Приходите също вероятно са нараснали с най-бавния си темп от седем тримесечия, като се очаква повишението да е с 14,7% до 44,80 млрд. долара, сочи средна оценка на анализаторите от LSEG.
Въпреки че Зукърбърг не за първи път залага на начинания с високи залози - звеното за добавена реалност на Meta похарчи над 60 млрд. долара от 2020 г. насам – последните му усилия са с допълнителна спешност поради слабите резултати на големия езиков модел Llama 4 на компанията.
Наскоро той обеща стотици милиарди долари за изграждане на мащабни центрове за данни с изкуствен интелект и похарчи 14,3 млрд. долара за дял в стартъпа Scale AI, привличайки 28-годишния милиардер и главен изпълнителен директор Александър Уан, докато Meta продължи да съкращава хора.
Инвеститорите до голяма степен подкрепиха неистовия стремеж на Зукърбърг към суперинтелект - хипотетична концепция, при която AI надминава човешкия интелект по всяко възможно отношение - което тласна цената на акциите на компанията нагоре с повече от една пета от началото на годината.
Но те ще следят дали Meta допълнително ще увеличи капиталовите си разходи за годината, след като през април обяви, че ще са повече. Alphabet също повиши залога миналата седмица, като увеличи годишната си прогноза за капиталови разходи с 13% до 85 млрд. долара поради нарастващото търсене на услугите си Google Cloud, задвижвани от изкуствен интелект.
„Смятаме, че нарастващите капиталови разходи са положителни, като се има предвид, че... Meta може да се превърне в универсално място за много маркетингови отдели“, коментира Бен Барингър, ръководител на технологичните изследвания в Quilter Cheviot, която притежава акции на Meta.
Изоставайки от усилията на Google DeepMind и OpenAI на Alphabet, миналия месец Meta създаде лаборатория за суперинтелект, която ще работи паралелно с Meta AI, установеното подразделение за AI изследвания на компанията, ръководено от пионера в дълбокото обучение Ян Лекун.
За да диференцира усилията си, Зукърбърг обеща да предложи работата на Meta с отворен код и заяви, че суперинтелектът може да се превърне в масов потребителски продукт чрез устройства като умните очила Ray-Ban Meta, а не в чисто корпоративно ориентирана технология.
Стратегията се възползва от силните страни на Meta, казват анализатори, посочвайки нейната силна потребителска база от над 3 млрд. в социалните медии и нарастването на ангажираността през последните години, водена от подобреното с изкуствен интелект таргетиране на съдържание.
Въпреки това основният рекламен пазар на Meta е застрашен от свиване на разходите от страна на рекламодателите, предвид митата на президента Доналд Тръмп и силната конкуренция от страна на китайската компания TikTok, чиято забрана в САЩ сега изглежда малко вероятна.
Някои рекламодатели може да разчитат на доказани платформи като Meta на фона на несигурността, но това няма да предпази компанията от въпроси относно амбициите ѝ за свръхинтелекта и как те се вписват в по-широката ѝ бизнес стратегия, посочва Минда Смайли, старши анализатор в eMarketer.
„Въпреки че Meta постигна огромни успехи от включването на изкуствен интелект в рекламната си платформа и алгоритми, опитите ѝ да се конкурира директно с компании като OpenAI се оказват по-предизвикателни, като същевременно ѝ струват милиарди долари“, допълва тя.
Остават въпроси относно това кога може да се постигне суперинтелект, но Зукърбърг признава, че срокът за това е неясен. Лекун от Meta е известен скептик и по отношение на пътя към суперинтелекта чрез големи езикови модели.
„Стратегията на Meta за изкуствен интелект днес е по-ясна, отколкото през 2023 г., но продължава да остава усещането, че компанията все още търси посока“, твърдят анализаторите от MoffettNathanson.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони