IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ръстът на приходите на Instacart се ускорява преди планираното IPO

Платформата за доставка на хранителни стоки е един от малкото стартъпи от Силициевата долина, които скоро ще се листнат на борсата

10:26 | 23.08.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
 Уебсайтът на Instacart. Снимка: Bloomberg
Уебсайтът на Instacart. Снимка: Bloomberg

Поръчките и приходите на Instacart Inc. нарастват през второто тримесечие, тъй като потребителите се придържат към онлайн доставките на хранителни стоки въпреки повишаването на цените и повторното отваряне на магазините - обещаващ знак за инвеститорите в момент, в който компанията се подготвя за първично публично предлагане още през тази година, пише The Wall Steet Journal.

Instacart е една от малкото компании в Силициевата долина, които се стремят към листване в може би една от най-бавните години за първични публични предлагания от десетилетия насам. Спадът в стойността на досега високо оценени технологични компании, вариращи от Snowflake Inc. до Uber Technologies Inc., поднови натиска върху все още частните компании, които искат да станат публични.

Според сега публикуваните данни приходите на Instacart за трите месеца, приключили през юни, са нараснали с 39% спрямо предходната година и са достигнали 621 млн. долара, което представлява най-високите тримесечни приходи в историята на Instacart. Увеличението е по-силно от това през първото тримесечие, когато приходите са се увеличили с 15% на годишна база.

Растежът на базираната в Сан Франциско компания се дължи на увеличения брой поръчки, направени чрез приложението, които са нараснали с 25% спрямо предходното тримесечие до над 60 милиона, твърдят запознати. Тримесечието беше подпомогнато и от ръста на новите потребителски ценови планове, включващи по-евтината доставка по график и по-скъпите опции за бърза доставка, както и от по-ниските средни разходи за изпълнение чрез групиране на отделните поръчки. 

Въпреки че цифрите не са близо до ръста, който Instacart отбеляза в началото на пандемията, те все пак осигуряват подкрепа за стартъпа за доставка на хранителни стоки преди планираното публично листване още тази година. Instacart също така е реализирал печалба през второто тримесечие, съобщи по-рано The Wall Street Journal. 

В последно време Instacart се сблъсква с нарастваща конкуренция. Търговците на дребно все по-често използват няколко компании за доставка, за да изпълняват онлайн поръчки и да договарят по-добри условия. За да запази предимството си, Instacart обяви планове за съкращаване на сроковете за доставка за големи клиенти и се насочи към рекламата.

Според запознати обемът на поръчките на Instacart е нараснал с 21% през второто тримесечие спрямо предходната година до 7,1 млрд. долара. Това е значително увеличение в сравнение с първото тримесечие, когато обемът на поръчките на Instacart нарасна с 10% в сравнение с предходната година.

Растежът на компанията изпреварва този на DoorDash Inc., чиито приходи за второто тримесечие са се увеличили с 30% до 1,6 млрд. долара. Инвеститорите често сравняват DoorDash с Instacart, тъй като тя работи по подобен модел за доставка от трети страни.

DoorDash също реализира тримесечна печалба преди първичното си публично предлагане в края на 2020 г. Оттогава тя се върна на територията на загубата поради засилени инвестиции в чужбина и инвестиции в нови категории като доставка на хранителни стоки и придобиването на опции за акции на служителите.

Времевият диапазон за осъществяване на IPO на Instacart не е определен и може да се промени в зависимост от няколко фактора. По-рано тази година компанията заяви, че разполага с повече от 1 млрд. долара в брой и търгуеми ценни книжа.

Instacart беше сред основните бенефициенти от пандемичните блокирания, тъй като потребителите се насочиха към онлайн пазаруването на хранителни стоки. На фона на главоломния ръст на приходите компанията привлече на инвестиции на стойност 39 млрд. долара в кръг на финансиране през март 2021 г., което я превърна в един от най-ценните американски стартъпи.

Растежът се забави значително през следващите месеци, тъй като магазините за хранителни стоки отново отвориха врати, а конкуренцията от страна на други играчи в областта на доставките нарасна, което доведе до намаляване на дела на компанията на пазара на онлайн хранителни стоки. Някои инвеститори намалиха стойността на акциите си на фона на спадащата стойност на публичните технологични концерни. През март Instacart заяви, че е намалила вътрешнофирмената си оценка до 24 млрд. долара.

През изминалата година Instacart инвестира в нови бизнес направления, като например реклама, за да подпомогне растежа и да запази конкурентното си предимство пред конкурентите.  През миналата година Instacart закупи производител на автоматизирани колички за пазаруване и софтуерна компания за кетъринг, за да разнообрази услугите, които предлага на търговците на хранителни стоки. През март Instacart заяви, че ще започне изграждането на центрове за изпълнение на поръчки за супермаркети, които могат да доставят хранителни стоки за 15 минути.

Сред клиентите на Instacart, ръководена от Фиджи Симо, бивш мениджър на Meta Platforms Inc., саголеми американски търговци на дребно, включително Publix Super Markets Inc. и веригата за хранителни стоки Kroger Co. През юли съоснователят Апоорва Мехта заяви, че ще се оттегли от поста изпълнителен председател и ще напусне борда на директорите, когато компанията стане публична. Очаква се Симо да заеме поста председател на борда.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:41 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Стартъпи виж още

Коментари

Финанси виж още