Германия се отказа от плановете си да отпусне 350 млн. евро за проекти за водород, с което още повече се отдалечи от целите за чисти горива.
Финансирането беше осигурено чрез програма на Европейската водородна банка, която позволява използването на национални субсидии за стартиране на индустрията. Европейската комисия и Германия не успяха да се споразумеят за условията. Имаше „много строги спецификации“, заяви Министерството на икономиката на страната в имейл, в който обяснява решението.
Европейският съюз постави „зеления“ водород, произвеждан с помощта на възобновяема електроенергия, в центъра на стремежа си да декарбонизира ключови сектори като тежката промишленост. Въпреки това първата тръжна процедура на водородната банка през април, в която компаниите се състезаваха за фиксирана премия за всеки килограм произведен водород, облагодетелства страни с изобилие от възобновяеми енергийни източници като Финландия и Испания.
Берлин получи разрешение да разпредели собствените си субсидии за загубилите участници в търга, като ЕС настоя за таван на цената от 1,44 евро за килограм. Много компании смятат, че този процент е твърде нисък, тъй като високите цени на електроенергията в Германия оскъпяват производството.
Цялата емисия гледайте във видеото.
Всички емисии на Bloomberg Terminal може да намерите тук.


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“