Легендарният инвеститор Джордж Сорос се присъедини към свои колеги, мениджъри на фондове и защити хедж-фонд индустрията пред сенатска комисия в САЩ, предаде Bloomberg.
Сорос, Филип Фолкън и другите мениджъри защитиха печалбите си, като се дистанцираха от изпълнителни директори на компании, които печелят дори когато компаниите им губят. Фондовите мениджъри обясниха, че техните бонуси са директно свързани с печалбите, които носят на инвеститорите си.
Някои фондове дори имат клаузи, гласящи че ако загубят пари на инвеститорите си, трябва да ги възстановят преди да могат да приберат комисионните си.
Сенатската комисия прояви нетипичен до момента интерес към хедж-фондовете като изяви притесненията си, че позициите срещу ипотечните облигации, които някои фондове са открили, може да са катализирали кризата. Според някои сенатори слабо регулираната хедж-фонд индустрия представлява риск за финансовата система.
Към момента хедж-фондовете са слабо регулирани и дори се възползват от някои данъчни облекчения. В САЩ има около 8000 хедж-фонда, които управляват 1,5 трлн. долара и допринасят за 30 на сто от общия обем на търговията на Wall Street.
Сорос, който управлява 19 млрд. долара чрез своя Soros Fund Management LLC, посъветва сенаторите в писменото си изявление да не добавят ненужни регулации, тъй като това може да има негативни последствия за финансовата система.
Много от пенсионните фондове имат директна експозиция към хедж-фондовте. Така ако индустрията пострада това ще има сериозни последствия за останалата част от икономиката.
В изявлението на Сорос се казва още: “Балонът се спука и хедж-фондовте ще пострадат сериозно. Предполагам че средствата, които хедж-фондовте управляват ще намалеят с между 50 и 75 на сто. Ще бъде сериозна грешка ако засилим форсираната ликвидация на активи, която протича в момента, като добавим ненужни и необмислени наказателни регулации”.
Другите мениджъри посъветваха да се стимулира повече прозрачност в сектора.
През октомври, хедж-фондовете са загубили 100 млрд. долара.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?