Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Как IBM влияе на политиката без да прави дарения за изборни кампании?

Компанията не показва политически пристрастия дори в моментите на най-силно разделение и търси общ език с всеки президент

Как IBM влияе на политиката без да прави дарения за изборни кампании?

Снимка: Chris J. Ratcliffe/Bloomberg

Корпоративните пари съпътстват изборите в САЩ от 2010 г., когато Върховният съд постанови, че бизнес даренията са равнозначни на защитената свобода на словото съгласно Първата поправка.

Но постоянният приток на пари се забави по-рано тази седмица, когато няколко фирми обявиха, че ще спрат плащанията си към комитети за политически дарения (PAC) след щурма на Капитолия на 6 януари. Тези компании са от различни индустрии – от Facebook до JPMorgan Chase и Walmart, пише CNBC.

Обещанията им обаче не предполагат постоянно отстъпление от разходите за избори. Някои компании обещаха само да спрат даренията за политици, които се противопоставят на победата на Джо Байдън на изборите. Други твърдят, че ще спрат даренията си към всички.

Но докато служители, потребители и акционери засилват натиска си върху бизнеса да адресира социалното им въздействие, тези новини представляват значително отклонение от статуквото.

Ако тенденцията се задържи, бизнесът може да се обърне към шепа компании, за да се научи как да печели влияние в правителството, без разходи за въпросните комисии.

Още по темата

В технологичния сектор Apple и IBM отдавна се противопоставят на създаването на собствени комитети, но тяхното влияние се усеща силно във Вашингтон. Главните изпълнителни директори и на двете компании са присъствали в Консултативния съвет на Доналд Тръмп по политиките, свързани с работната сила в Съединените щати. Тим Кук пък разви отношенията си с държавния глава, които вероятно му помогнаха да избегне попадането на Apple под кръстосания огън на търговската война с Китай.

„В IBM никога не сме имали PAC и никога не съм чувствал, че по някакъв начин това намалява нашата ефективност и гласа ни“, коментира Кристофър Падила, вицепрезидент на IBM по държавните и регулаторни въпроси. „В действителност в моменти като този се радвам, че нямаме PAC, тъй като е лесно просто да се каже: “Ще спра да представям дарения на всички или на някои хора“. Далеч по-трудно е да се каже кои са по-дълбоките неща, които причиняват част от тези проблеми и дали можем да направим нещо по въпроса като компании“.

IBM разкри няколко конкретни области, в които планира да насочи влиянието си през тази година. Като цяло политиките се фокусират върху осигуряването на стабилно федерално правителство и че политическите пристрастия не пречат на работата на държавните служители. Това включва неща като засилване на закон, който има за цел да попречи на държавните служители да използват позициите си, за да накланят везните на страната на някоя партия, и утвърждаване на правила как трябва да се извършва преходът от работата на един президент към друг.

Пред CNBC Падила споделя защо IBM е решила да се заеме с тези въприси и как гласът ѝ се чува във Вашингтон, без да се налага да прави дарения.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

1
 
1
 
1
преди 1 месец
Как IBM влияе на политиката без да прави дарения за изборни кампании?

Ленче мари :) Ка чорбаджията на IBM се нарича Ротшилд,
няма нужда от дарения.
Простичко е.

Още от Анализи
Утопия ли са умните градове?