Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

С отслабването на пандемията гейминг индустрията се насочва към мобилните игри

Редица големи студиа вече направиха серия от придобивания, за да си гарантират по-голяма база от потребители

С отслабването на пандемията гейминг индустрията се насочва към мобилните игри

Снимка: Justin Chin/Bloomberg

Компании за видео игри увеличават финансовия си залог на мобилните игри, докато ограниченията заради пандемията отслабват, а хората оставят настрана персоналните компютри и телевизионните екрани, прекарвайки повече време навън, пише Wall Street Journal.

Издатели като Electronic Arts, Take-Two Interactive Software и Zynga придобиват студиа за мобилни игри и създават нови мобилни заглавия, някои от които са адаптации на популярни игри за конзоли и персонални компютри.

„Преди можехте да избегнете [мобилните], ако искате да правите определени игри“, твърди Николо Лорен, главен изпълнителен директор на разработчика на „League of Legends” Riot Games, част от Tencent Technologies. „Сега платформата е адекватна за всеки тип игра. Така че това е нещо голямо за всички“.

Разработчиците на игри искат да разширят базата си от потребители и да достигнат до милиарди хора през устройствата, които ползват най-често – смартфоните, твърдят директори на компании и анализатори. Всичко това се случва в момент, в който приходите на индустрията от мобилни игри се очаква да продължат да растат през 2021 г., докато приходите от игри за персонални компютри и конзоли, които преживяха бум по време на пандемията, се очаква да спаднат.

Още по темата

През тази година американски компании вече са похарчили повече за сливания и придобивания на студиа за мобилни игри от цялата 2020 г., твърди компанията за пазарни проучвания PitchBook Data. Има „надпревара за мащаб“ в мобилната сфера за придобиването на най-големи потребителски бази, коментира Дъг Кройц, анализатор в инвестиционната банка Cowen. По думите му повече потребители означават повече приходи.

„Не мисля, че сме приключили с консолидацията“, допълва Кройц.

През юни EA обяви, че придобива Playdemic, студио за мобилни игри само с едно заглавие – най-печелившата мобилна спортна игра по разходи от потребителите в САЩ през последните 12 месеца – “Golf Clash”. Сделката беше разкрита само два месеца, след като EA завърши придобиването за близо 2,2 млрд. долара на друг разработчик на мобилни игри – Glu Mobile.

Компаниите за видео игри имаха невероятна година през 2020. Приходите от потребител нараснаха с рекордните 23% - най-високият годишен темп откакто компанията Newzoo започна да следи пазара през 2012 г. Сега компаниите се опитват да продължат да капитализират растежа, докато повече потребители оставят конзолите у дома.

Приходите от мобилни игри, които нараснаха значително през 2020 г., се очаква да се увеличат с 4,4% спрямо година по-рано до 90,7 млрд. долара, достигайки малко над половината от общите приходи от видео игри през 2021 г. по данни на Newzoo. Приходите от персонални компютри и конзолни игри се прогнозира да се свият съответно с 1,7% и 8,9%, допълва Newzoo.

Една от причините мобилните игри да не понесат същия удар като други платформи, е, че хората, които са започнали да играят игри на телефоните си по време на пандемията, няма да спрат да ги ползват, просто защото могат да излизат повече навън, твърди Кройц. Те могат да играят навсякъде.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Кремъл засилва натиска върху Facebook и Alphabet