Мобилните игри се радваха на ръст още преди пандемията. Повече хора притежават смартфони, отколкото конзоли или персонални компютри, а технологичният напредък означава, че хората могат да играят вариации на сложните франчайзи за конзоли персонални компютри като Call of Duty на телефоните си.
„Като компания ние се насочвам натам, където са играчите. Така че ако хората играят на телефони, ние се насочваме към мобилни игри“, твърди Лорен от Riot Games. Компанията му наскоро обяви, че планира да създаде мобилна версия на своята популярна игра за персонални компютри „Valorant”.
Activision Blizzard, най-големият издател на видео игри в САЩ по пазарна стойност, иска да разшири базата си от потребители до 1 млн. активни играчи спрямо 400 млн. в момента, и използва мобилните игри, за да постигне целта си, твърди Даниел Алегри, който е президент на компанията.
Когато мобилната версия на франчайза Call of Duty на Activision дебютира през 2019 г., играта разби тогавашния рекорд за най-добрата премиера според Sensor Tower, с повече от 100 млн. сваляния по света през първата си седмица на пазара. Никоя друга игра, пускана в App Store или Google Play оттогава, не е генерирала повече сваляния, допълват данните на Sensor Tower.
Activision планира да пусне следващото си заглавие – мобилна версия на франчайза Diablo, по-късно тази година и да направи мобилна версия на всяка от игрите си, при която това е възможно.
EA и Take-Two са отказали да коментират темата, но и те, и други не спират да придобиват студиа за мобилни игри.
През юни Take-Two обяви, че е сключила споразумение за придобиването на базираното в Сърбия студио Nordeus, което притежава популярна футболна игра. Take-Two обяви още, че планира да пусне 10 нови мобилни игри до март.
Zynga, известна с мобилни игри като “Words with Friends” и “Farmville”, също разшири мобилната си империя, за да се конкурира с други играчи. Компанията придоби още мобилно ориентирани студиа през последната година, отколкото през последните четири години взети заедно, а сега работи по игра по „Междузвездни войни“, коментира главният изпълнителен директор на Zynga Франг Гибо.
Развоят от съдебната битка между създателя на “Fortnite” Epic Games и Apple също може да повлияе на икономиката на разработката на мобилни игри. Epic заведе дело срещу Apple през август, като твърди, че производителят на iPhone управлява несправедливо своя App Store, таксувайки твърде много разработчиците, генериращи приходи през приложенията си. Apple отрича тези твърдения, допълвайки, че тези такси са необходими за поддържане на неприкосновеността и сигурността.
Според анализатори, ако съдията, гледащ делото, отсъди в полза на Epic, е възможно повече разработчици да бъдат насърчени да правят мобилни игри, защото вероятно ще могат да прибират по-голям дял от приходите си.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден