Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

CES демонстрира спояването между автомобилните концерни и индустрията на чиповете

Съюз като този между Intel и Ford показва, че оттук нататък автомобилният сектор ще върви ръка за ръка с технологичния

CES демонстрира спояването между автомобилните концерни и индустрията на чиповете

Ръководителят на General Motors Мари Бара по време на изложението CES. Снимка: Bloomberg L.P.

Януарското изложение CES - бившото изложение за потребителска електроника - се завърна в Лас Вегас. Въпреки че някои компании избраха да присъстват само виртуално на събитието, то все пак успя да предложи много вълнуващи проекти, от автомобила на BMW с хамелеоново покритие, до автономни превозни средства, пише в коментар за Bloomberg Андрю Грант.

Ясно е, че автомобилните производители са в разгара на сериозен недостиг на полупроводници. Днес те разчитат на тези компютърни чипове за всичко - от въздушните възглавници до информационно-развлекателните системи. Предложенията на автомобилните компании на CES 2022 бяха силно фокусирани върху новите цифрови функции, възможността за автономно управление или електрификацията при задвижването, която също изисква повече полупроводници.

Някои от най-големите компании за полупроводници в световен мащаб – които започнаха да обръщат внимание на автомобилната индустрия едва през последното десетилетие – засилват своя ангажимент към превозните средства. По-специално Nvidia, Qualcomm и Intel/Mobileye вече разполагат с бързо развиващи се автомобилни подразделения. Тези компании се борят с конкуренти като Infineon, NXP, Renesas и Texas Instruments, които имат зад гърба си по-дълга история с автомобилните компании. Дейностите на Intel се разрастват достатъчно бързо и концернът вече планира да листне Mobileye на борсата през тази година.

Автомобилните концерни имат нужда от производителите на полупроводници и трябва да култивират тези взаимоотношения по две причини. Първо, по-лесно е да разработвате нови технологии, когато работите с ангажиран и способен партньор. Второ, работата с тези компании по дългосрочни проекти ще помогне за укрепване на взаимоотношенията.

Автомобилните производители работят в различни продукти, които изискват различни спецификации и за които е нужно различно време за разработка и доставка. Това изисква допълнително внимание и тестване на чиповете, които се използват в случая. Сега автомобилните производители “пренастройват” своите процеси, за да осигурят стабилно снабдяване с полупроводници, не само по отношение на автомобилните чипове с по-ниска стойност, които са често срещани в превозните средства с вътрешно горене, но и за чиповете, необходими за техните все по-свързани, автономни и електрически продуктови линии.

Това е един от начините автопроизводителите да увеличат влиянието си в рамките на веригата на стойност при полупроводниците. Подобен подход вероятно ще доведе до повече партньорства, като това между Mobileye и Ford и Qualcomm и General Motros.

Подобно на пандемията от Covid-19, недостигът на полупроводници се случва на вълни. Затварянето на редица автомобилни заводи достигна своя връх между август и септември 2021 г., последвано от кратка пауза, преди да се завърне в средата на октомври. В допълнение към тези производствени спънки, много автомобилни производители продължиха да поддържат производствените си линии с намален капацитет.

Недостигът на чипове остава проблем и през тази година. Автомобилните производители, които могат да се похвалят с директна връзка с най-влиятелните производители на чипове ще могат най-лесно и безболезнено да се справят с новите вълни.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Въпреки потенциала водородът остава в сянката на батериите при мобилността