Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Електромобилите победиха дизела в Западна Европа в края на 2021 г.

Регистрациите на изцяло електрически коли в региона достигат 1 190 000 броя през изминалата година, изчислява анализаторът Матиас Шмид

Електромобилите победиха дизела в Западна Европа в края на 2021 г.

Снимка: Bloomberg L.P.

Напълно електрическите превозни средства задминаха за първи дизеловите коли при продажбите през декември в Западна Европа, съобщава Automotive News Europe.

Пазарният дял на електромобилите, захранвани с батерии, достига 21% за последния месец на 2021 г. спрямо 19% за дизеловите превозни средства, става ясно от анализа на автомобилния анализатор Матиас Шмид, който проучва 18 страни от Западна и Централна Европа. 

Още по темата

Въпреки че продажбите на дизелови автомобили се свиват през годината, те надминават тези на електрическите коли през първите девет месеца, сочат данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА).

До края на септември са регистрирани 2,3 милиона нови дизелови коли, което представлява спад от 26 процента спрямо 2020 г. През същия период са продадени 801 025 електромобила, което е увеличение от 91 процента на годишна база.

Делът на дизеловите превозни средства се свива бързо след скандала с манипулиране на данните за изгорелите газове “Дизелгейт”, който разтърси Volkswagen през 2015 г.

Дизеловите автомобили представляват около половината от всички продажби по това време в сравнение с една пета през декември 2021 г., изтъква Шмид.

Емисиите са фактор

Силните данни за продажбите на електромобили през декември се дължат отчасти на автомобилните производители, които се стремят да гарантират, че спазват целите за въглеродните емисии на ЕС и Великобритания, и да избягват глоби, посочва Шмид пред ANE.

Целите, поставени през 2020 г., изискват средно ниво от 95 грама на километър емисии на въглероден диоксид за продуктите на компаниите, с изключение на малък дял превозни средства с високи емисии, както и т.нар. „супер кредити“, които подкрепят продажбите на електромобили.

Данните за декември са подсилени и от Tesla, която традиционно отчита по-силни продажби в края на дадено тримесечие.

През декември във Великобритания са регистрирани общо 9613 автомобила Tesla Model 3, което представлява 28% от годишните продажби на този модел в страната, става ясно от данни на британската автомобилна асоциация SMMT.

Общо за 2021 г. регистрациите на електромобили с батерии в Западна Европа достигат 1 190 000 броя. 11,2% от всички нови автомобили в региона представляват изцяло електрически коли в сравнение с 6,7% през 2020 г.

През декември всеки пети нов автомобил (20%), регистриран в Западна Европа, е електрически и не отделя емисии.

През последното тримесечие на годината са продадени над 400 хил. електромобила, с което е надминат предишния рекорд от четвъртото тримесечие на 2020 г. - 320 хил. електромобила.

Нидерландия е единственият пазар, който отчита спад при продажбите на електромобили (-12,5% на годишна база).

Ако се добавят и плъгин хибридите към уравнението, с продажби от 1,02 млн. броя, излиза, че всеки пети нов автомобил, продаден в региона, е бил електрически през 2021 г.

През 2022 г. почти сигурно ще се наблюдава допълнителен ръст в продажбите на изцяло електрически коли. Въпреки това Шмид прогнозира понижен темп на увеличение през тази година до 1,54 млн. броя, или 29% ръст на годишна база. Това са около 350 хил. електромобила отгоре благодарение най-вече на фабриката на Tesla край Берлин, която трябва да започне търговско производство.

С появата си на пазара през 2021 г. Model Y на Tesla успя да превземе региона, спечелвайки пазарен дял от 40% от всички продажби на нови електромобили в Западна Европа.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

2
 
3
 
2
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
:) Щяха, ако токът се произвежда с по-ниски емисии, обаче в една Германия АЕЦ се заместват с ТЕЦ на въглища и газ.
2
 
3
 
1
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
тогава значи емисиите на со2 трябва да са намаляли, или?

Още от Анализи
Липсата на ясен график за доставки може да коства пазарния дял на Rivian