Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Електромобилните екстри или защо вече не мога да си отключа колата с дистанционното

Докато някои потребители са готови да плащат месечни такси за допълнителни функции, други предпочитат да спестят за сметка на някои екстри

Електромобилните екстри или защо вече не мога да си отключа колата с дистанционното

Снимка: Pixabay

В Детройт сега е зима, време на годината, когато функцията за дистанционно стартиране на автомобила Subaru на Габриеле Копола преминава от мобилно приложение към ритуална стъпка, преди колата да напусне гаража на къщата. На фона на минусовите температури тя иска двигателят да е загрял, затопляйки вътрешността на колата, преди да е стигнала до нея, пише самата Копола в коментар за Bloomberg.

Копола плаща на компанията Subaru по 4,95 долара на месец за тази привилегия, което я прави добър пример за това, на което залагат автомобилните компании в техния поход към мобилността на бъдещето. Tesla вече умее това много добре - нейните потребители плащат месечни такси за допълнителни функции, след като вече са закупили кола. 

Още по темата

Автомобилните производители са си поставили някои амбициозни цели на този фронт. General Motors се обърна към инвеститорите, заявявайки, че ще генерира от 20 до 25 млрд. долара годишно до 2030 г. от приходи, свързани с софтуерни услуги. Stellantis също се стреми към приходи от 20 млрд. долара до края на десетилетието, като миналата година генерира 400 млн. долара от софтуерни услуги в своите автомобили.

Индустрията се опитва да догони Tesla, която предлага на собствениците на електромобили софтуерни функции като музикални клаксони, коледни светлинни шоута и други прищявки, които се появяват след актуализация на софтуера. При заплащане на пълна такса от 12 000 или разпръснато по 199 на месец собствениците на Tesla получават и пълно автономни управление - поредната мания сред тях.

Остава да видим дали традиционните производители могат да генерират същата магия за своите клиенти. Според проучване на J.D. Power, публикувано миналия октомври, повечето шофьори не си правят труда да изследват новите технологии в своите автомобили. Когато става въпрос за приложения за смартфони, които се синхронизират с превозното средство, 66% от купувачите на автомобили казват, че не са готови да плащат нито долар за функциите на приложението; една четвърт са съгласни с месечни такси от 5 или 10 долара, според друго проучване на J.D. Power.

„В момента не мисля, че гледаме по един и същ начин с потребителите спрямо това, което индустрията иска да предостави“, изтъква Кристин Колодж, анализатор в J.D. Power. „Забелязваме огромен спад, когато се стигне до тези абонаменти“, добавя тя.

Изглежда, че съществува тънка граница между задоволяването на потребителите и отприщването на техния гняв.

Когато някои собственици на Toyota осъзнаха, че се нуждаят от абонамент от 8 долар на месец, за да продължат да използват дистанционното активиране на двигателя на автомобила чрез своите ключове, социалните платформи бяха разтърсени от критики.

BMW беше публично набодена на кол, след като предложи идеята за допълнителни такси за отопляеми седалки. Компанията не е започнала да таксува услугата за отопляеми седалки, но е във „фаза на оценка“ на други софтуерни функции, споделя говорител на BMW.

Въпреки тези клопки, автомобилните производители изглеждат оптимистично настроени относно генерирането на допълнителни доходи от софтуер. Jeep разглежда възможността да пусне услуга за уроци за офроуд шофиране за собствениците на Wrangler. В бъдеще може да си купите Dodge, която ви позволява да изтеглите спецификациите на любимия си шофьор на състезателен автомобил или да слушате неговия любим музикален плейлист.

„Мислихме дълго за това какво трябва и кавко не трябва да представлява един абонамент“, казва Мамата Чамарти, която ръководи отдела по стратегията за осигуряване на приходи от софтуера в Stellantis.

И General Motors, и Ford се готвят да тестват този принцип с абонаменти за техните усъвършенствани системи за подпомагане на водача, наречени съответно SuperCruise и BlueCruise. Всяка от компаниите предлага тригодишен пробен период за определени модели, след това клиентите трябва плащат месечна такса. С течение на времето те ще започнат да предлагат повече функции, като автоматична смяна на лентата за движение.

Hyundai, който се отличи в САЩ с въвеждането на луксозни технологии в автомобили за масовия пазар, прилага по-холистичен подход. Анализите на батерията или сигналите за цифрови услуги са полезни за собствениците и също така помагат на компанията да спести пари за неща като гаранционни разходи, коментира Маниш Мехротра, който оглавява дигиталния бизнес на концерна за Северна Америка.

Но все още има много въпроси без отговор. Как се определя цената на безопасността? Или как ще се начислява такса за технология, която е авангардна днес и общодостъпна след пет години? Както Александър Едуардс, маркетинг консултант на автомобилната индустрия, посочва: „Никой вече не купува превозно средство, защото има FM стерео система“.

По статията работи: Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
4
 
1
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Иди0тизъм на колела. Май наистина е време за ново начало. С тоягите и каменните брадви.

Още от Анализи
Калифорния ускорява своята електромобилна революция