Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Финансовата одисея на луксозните автомобили през последните 20 години

Automedia разглежда динамиката в продажбите на 8 от най-известните премиум марки

Финансовата одисея на луксозните автомобили през последните 20 години

Снимка: Bloomberg

Да си производител на редки и ексклузивни автомобили е едновременно дар и проклятие. Материалите, с които концерните изграждат своите луксозни модели, са по-скъпи. От друга страна, ако въпросните коли станат прекалено екстравагантни, имат всички шансове да отидат в небитието. Нещо такова наскоро се случи с компанията Bristol. Поради тези рискове често на луксозните марки им се налага да свалят летвата и да произвеждат „по-народни“ модели. Ако обаче се намери правилния подход, който всъщност е точната бройка на автомобилите, може да се стига до сваляне на цената, пише Automedia

Ето какво преживяват 8 от най-известните луксозни марки през последните 20 години:

Aston Martin

През 2000 г. компанията Aston Martin се намира под крилото на Ford Motor Company и се готви да пенсионира модела си Vantage, а до дебюта на модела Vanquish остава цяла година. Така единственият стабилен генератор на продажби си остава DB7. Така през 2000 г. британската компания завършва с 1029 продадени нови автомобила. 

Още по темата

За 20 години Aston Martin стана независим производител, като пусна доста успешни модели (DB9), но имаше и провали (Cygnet). Марката завърза партньорски отношения с Daimler, а сега основните модели в нейната гама са Vantage и DB11. Могат да се поръчат екзотичните Rapid AMR и DBS Superleggera, подготвят се и суперколите Valkyrie, Valhalla и Vanquish. Много се залага и на кросоувъра DBX, чието излизане предстои през лятото. Заради коронавируса продажбите паднаха с 60%, но през миналата година резултатът е 4269 продажби, което е 4 пъти повече от 2000 г.

Bentley

Прогресът на Bentley е впечатляващ, тъй като през 2000 г. британците са продали 1469 коли. Проблемът е, че по това време е остарялата гама, в която влизат Arnage, Azure и Continental. През 1998 г. брандът става собственост на VW Group и постепенно се появяват Continental GT, Flying Spur и Mulsanne, както и екзотичното купе Brooklands.

Още през 2004 г. продажбите скачат 5 пъти, а през 2019 г. компанията отчита 10 006 реализирани автомобила (ръст от 750% в сравнение с 2000 г.). В „локомотив“ на продажбите се превръща не кросоувърът Bentayga, а новото Continental GT. Тези резултати ще се подобрят, защото Bentley подготвя още по впечатляващ всъдеход.

Ferrari

Сегашните резултати на Ferrari показва, че формулата „печели в неделя, продавай в понеделник“ губи своята актуалност. Отборът на марката във Формула 1 не е печелила първенството повече от 10 години, но нейните продажби се увеличават. Преди 20 години Ferrari продава 4700 бройки от моделите Maranello, Barchetta, 456М и 360 Modena.

През 2019 г. продажбите на марката достигнаха 10 131 (+249%), като се очаква тепърва да скочат сериозно благодарение на излизането на пазара на кросоувъра Purosangue. Мнозина експерти се притесняват, че с появата на този автомобил ще намелее интереса към суперколите на италианската марка. Такива твърдения се появиха и при появата на Porsche Cayenne, който се превърна в най-успешния модел на марката.

Jaguar

Ситуацията с Jaguar е крайно любопитна, тъй като в началото на XXI век британската компанията принадлежи на Ford Motor Company и предлага модели като S-Type и XJ, а също така и купето XK. Резултатите на марката са добри, особено зад океана, където са продадени 43 728 автомобили. В Европа нещата са по-зле - 31 061 бройки.

Минават години и ситуацията се промени коренно. Jaguar се обедини с Land Rover, а сега и двете компании вече са под крилото на корпорацията Tata. Моделната гама на Jaguar се напълни с кросоувъри и статистиката се обърна. В Европа са продадени 76 839 коли на Jaguar, а зад океана – 34 995. Вероятно с излизането на новия XJ нещата ще се променят към още по-добро.

Lamborghini

През 1998 г. фирмата Lamborghini влезе в семейството на Volkswagen, а неин непосредствен опекун стана компанията Audi. Към този момент италианската марка предлага само един автомобил Diablo. И понеже следващият модел – Murcielago, излиза през 2001 г., то резултатите за 2000 г. са едва 296 продажби.

Сега в гамата на Lamborghini има купета и роудстъри, при това от различни модели, а също така и нов кросоувър - Urus, който се превърна в абсолютен хит. Така фирмата завърши 2019 г. с рекордни показатели 8205. Ръстът в сравнение с 2000 г. е 2772% и това няма да е таванът, тъй като предстои излизането на нови версии на Urus. Очаква се и приемник на Aventador, който ще получи хибридно задвижване.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Новото споразумение NAFTA хвърля сянка върху автомобилния пазар в САЩ