IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Финансовата одисея на луксозните автомобили през последните 20 години

Automedia разглежда динамиката в продажбите на 8 от най-известните премиум марки

18:30 | 03.05.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg</em></p>

Снимка: Bloomberg

Maserati

За Maserati, както и за Lamborghini, 1998 година е съдбоносна. След като през 1993 г. марката минава под управлението на Fiat, Maserati представя първи напълно нов модел 3200 GТ. Това е първата крачка към възхода – появява се суперколата MC12, който няма конкуренти в клас GT1, а също така и петото поколение на елегантния седан Quattroporte. Те обаче се появяват по-късно. А Maserati завършва 2000 г. с 1970 продадени автомобила. 

Независимо, че моделната гама на Maserati е доста остаряла, а кросоувърът Levante не се радва на огромен интерес, в момента нещата за компанията се развиват доста по-добре в сравнение с 2000 г. Според последния отчет на концерна Fiat-Chrysler, през 2019 г. Maserati е продала 19 000 коли. И ако пандемията приключи скоро, този резултат ще се увеличи, тъй като предстои излизането на гран-турзмото Alfieri, на спортната кола MC20, като и на новия седан Quattroporte.

Porsche

Феновете на Porsche не обичат особено модела 911 (поколение 996), но именно то, заедно с Boxter започна да измъква марка от кризата. После обаче се появи Cayenne, който промени основно правилата на играта. Германската компания завърши 2000 г. с 48 797 продажби, като трябва да се отчете, че по това време в нейната гама няма нито Panamera, нито кросоувъри.

Не е тайна, че сред сегашните премиум марки именно Porsche записва най-сериозни успехи. Въпреки, че в гамата на производителя няма бюджетни модели като 914 или 924, продажбите непрекъснато растат. През 2019 г. компанията записва 280 800 продажби, което е 6 пъти повече от 2000 г. Клиентите харесват новото 911, а и електрическият Taycan се радва на стабилен интерес.

Rolls-Royce

Милениумът промени към добро живота на доста марки и RollsRoyce е една от тях. През 1998 г. правата върху бранда стават собственост на BMW, но юридическото правото да произвеждат нови модели баварците получават едва през 2003 г. Затова, през този период брандът произвежда модели, разработени съвместно с Bentley - например, Silver Seraph. Освен това, луксозната марка остава и без собствен завод. Така резултата на Rolls Royce за 2000 г. е под 1000 продажби.

Започвайки от 2003 г., когато дебютира новият Phantom, продажбите на Rolls-Royce постепенно растат пропорционално на броя на моделите. Така 2019 г. завършва с 5152 продажби, което с 1/4 повече от 2018 г. Това се дължи най-вече на всъдехода Cullinan. А най-интересното е, че 98% от продажбите на колите на марката стават по програмата за персонализация Bespoke. И цените на тези автомобили са известни само на клиентите и на компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:15 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още