Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Германските автоконцерни трудно напредват в прехода към по-чиста енергия

Над половината от потреблението на енергия на автопроизводителите се покрива от изкопаеми горива, като най-голямата част съставлява природният газ

Германските автоконцерни трудно напредват в прехода към по-чиста енергия

Снимка: Bloomberg L.P.

Тъй като Германия увеличава инвестициите във възобновяеми енергийни източници (ВЕИ), потреблението на енергия на местните автопроизводители разкрива колко зависима е най-важната индустрия в страната от изкопаемите горива, показва нов екологичен анализ на Ройтерс. 

Още по темата

Тяхната зависимост разкрива препятствията, пред които са изправени автомобилните производители при трансформирането на собственото им потребление на енергия, докато целият транспортен сектор, отговорен за около 30% от потреблението на енергия в Германия, се насочва към електрическата мобилност.

Нахлуването на Русия в Украйна и покачващите се цени на газа активираха предупредителна лампичка за германската индустрия, която сега трябва да загърби изкопаемите горива, като инструменти от вида на въглеродни компенсации и сертификати за възобновяема енергия вече не са достатъчни, за да отговори на новите цел за енергийна независимост.

Групата на Volkswagen зависи от невъзобновяемите енергийни източници за около 80% от нуждите си, докато за BMW този дял надхвърля 60%, според данните на Carbon Disclosure Project (CDP) за 2021 г.

Над половината от потреблението на енергия на автопроизводителите се покрива от изкопаеми горива, като най-голямата част съставлява природният газ, показват данните на CDP.

Макар че концерните ускоряват разполагането на собствени мощности за възобновяема енергия, те покриват минимално количество от глобалния им енергиен апетит – около 1% за Volkswagen и още по-малко за Mercedes-Benz и BMW.

Най-енергийно ефективната фабрика на Mercedes в Зинделфинген получава 30% от енергията си чрез слънчеви панели.

В началото на април Mercedes заяви, че ВЕИ покриват 45-50% от енергийните ѝ нужди в момента и че се стреми към дял на чистата енергия от 15% до 2030 г.

Заводът на BMW в Лайпциг, където се сглобява електрическият i3, генерира 20% от нужната енергията от четири вятърни турбини.

Компанията отказа да разкрие каква част от общото ѝ потребление на енергия в Германия се генерира от ВЕИ, но говорител изтъкна, че това "не е достатъчно, за да покрие нуждите ни, ако газът спре".

Новият завод на Tesla Inc. в Грюнхайде разполага със слънчеви панели по покривите, но говорител на концерна отказа да отговори на въпрос относно капацитета на фотоволтаиците или дали комплексът има други възобновяеми енергийни източници.

„Важното е, че компаниите са отворени относно електричеството, което консумират“, коментира Силке Мулдейк, енергиен експерт в мозъчния тръст New Climate Institute, който изследва енергийния микс и въглеродния отпечатък на големите компании.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Tesla е на върха на балон, който може да се спука през следващите няколко години