IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Приятелството между Илон Мъск и Херберт Дийс надхвърля границите на Twitter

Двамата изпълнителни директори се опитват да революционизират автомобилната индустрия, докато компаниите им се конкурират помежду си

13:31 | 28.04.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Volkswagen&nbsp;</em></p>

Снимка: Volkswagen 

Не са много мениджърите, за които най-богатият човек на планетата и главен изпълнителен директор на Tesla Inc. Илон Мъск изразява похвали и дори споделя своите впечатления за тях в Twitter. Той направи това с ръководителя на германската автомобилна група Volkswagen Херберт Дийс, пише Automobilwoche.

„Дийс има голяма заслуга за бързото насочване на VW към електрификацията“, написа в Twitter Мъск, след което се обърна към компанията от Волфсбург: "Късметлии сте, че го имате“.

Дийс не му остана длъжен. „Благодаря ти, Илон, че винаги мислиш нестандартно“, отвърна германецът в социалната платформа по адрес на своя колега.

Всъщност главният изпълнителен директор на най-големия европейски производител на леки коли може да използва симпатиите на Мъск. След битката за запазване на своята позиция в германската група на фона на ожесточените критики от страна на работническите организации, Дийс се завърна с разклатена репутация. В софтуерната компания Cariad, за която той отговаря от началото на годината, нещата са всичко друго, но не и оптимистични. 

"Тесла остава далеч напред"

Поводът за похвалите на Мъск беше интервю с Дийс пред американския телевизионен оператор CBS няколко дни по-рано. „Tesla е далеч напред, трябва да го призная“, заяви германецът, добавяйки: "За нас е много здравословно да имаме такъв конкурент".

След интервюто Дийс благодари на Мъск в Twitter за укрепването на стойността на автомобилната индустрия със силната пазарна капитализация на Tesla и похвали компанията за успеха ѝ при изграждането на завода край Грюнхайде въпреки мудната германска бюрокрация.

Не за първи път Мъск сипе хвалби по адрес на Дийс. Когато германецът трябваше да се изправи пред съда заради „Дизелгейт“, ръководителят на Tesla написа: „Херберт Дийс прави повече за електрификацията от всеки друг голям автомобилен производител…Добруването на света трябва да е на първо място. Той определено има моята подкрепа“.

Фактът, че Мъск възприема Volkswagen като основен конкурент на Tesla, не е проблем за предприемача.

Съвместен тест драйв на ID.3

От години между Дийс и Мъск има необичайна химия. Двамата редовно обменят информация, предимно по имейл, понякога и по телефона. Всеки има мобилния номер на другия. През 2020 г., по време на посещение в Германия, Мъск дори кацна на летище Брауншвайг, за да тестват с Дийс електрически ID.3

Мъск дори промени графика си заради Дийс миналата есен. На срещата на ръководството на Volkswagen в средата на октомври в Алпбах, Австрия, Мъск се присъедини към групата като изненадващ гост чрез уеб камера от новия си офис в Тексас. Той говори с ентусиазъм пред Дийс в продължение на час за електрическите автомобили, кризата с чиповете и нарастващата нужда от клетки. Той отдели време след това, за да отговори на въпросите на представителите на ръководството на VW. Шефът на Porsche Оливер Блум го попита за съвет. Мъск отговори: "Да електрифицирате 911".

Служителите на VW се дразнят от постоянните сравнения с Tesla

Появата на Илон Мъск по време на срещата не беше добре приета от всички мениджъри във VW. Някои от тях, раздразнени от постоянните сравнения с Tesla от страна на Дийс, се запитаха дали наистина е необходимо да се предложи поле за изява на вътрешна среща на най-големия конкурент на групата.

 „Точно така, не им харесва“, призна Дийс в интервю за CBS. „Илон Мъск често е с две крачки напред със своите разработки и бъдещи проекти“, признава шефът на VW.

Според Дийс именно Мъск е този, който „в момента инициира най-много промени с компанията си в областта на мобилността“.

Фактът, че германецът едновременно говори за Мъск като за съперник и приятел обърква служителите на VW. Но това не е някакво вътрешно противоречие.

Мъск представлява положителен фактор за цялата индустрия. "Трябва да приемем това състезание", изтъква Дийс.

Най-късно през 2025 г. Дийс иска от своя VW да изпревари Tesla при глобалните продажби на електромобили.

Дийс като ръководител на Tesla?

Историята можеше да се развие по съвсем различен начин, ако през 2014 г. Херберт Дийс беше приел офертата на Мъск да работи като главен изпълнителен директор в Tesla. По това време германецът е директор „Развитие“ в BMW AG. При такова стечение на обстоятелствата Мъск щеше да се съсредоточи върху председателския пост в електромобилния концерн. Според наличната информация дори е бил изготвен договор, като е оставало единствено Дийс да го подпише. Вместо това германецът отхвърля офертата и преминава във VW.

Мъск не го обвинява за това. Дълго време Дийс е от малцината ръководители на традиционни автоконцерни, които реално осъзнават заплахата в лицето на Tesla.

Мъск не е забравил това.

Двамата имат много сходни черти. И двамата залагат на електромобилите, по-специално на тези, захранвани от батерии, и вярват, че това няма алтернатива. И двамата изграждат гигафабрики, за да се снабдяват с батерии – Мъск вече ги има, докато Дийс сега ги строи. И двамата обичат да използват ролята си на главен изпълнителен директор като средство за комуникация, особено в социалните платформи.

Последна актуализация: 00:28 | 12.08.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Добави коментар
Финанси виж още