Световният автопарк от електрически автомобили се разширява бързо. Въпреки че Tesla все още доминира на пазара след пускането в продажба на своя първи модел през 2008 г., другите автопроизводители също електрифицират с бързи темпове своята продуктова гама.
General Motors обяви, че ще инвестира 35 млрд. долара в разработването на електрически и автономни превозни средства до 2025 г. и че постепенно ще прекрати продажбата на бензинови и дизелови автомобили до 2035 г. Германската група Volkswagen цели да увеличи дела на електромобилите на 50% до 2030 г. и до около 100% към 2040 г. Марката Audi, от друга страна, се готви да пусне първите си електромобили едва през 2026 г., като се стреми да електрифицира всичките си модели до 2030 г.
Преходът към електрическа мобилност е важна стъпка към осъществяване на трансформацията към въглеродно неутрално бъдеще. Според Международната агенция по енергетика (МАЕ) над 60% от продажбите на леки коли трябва да бъдат електрически до 2030 г., за да може светът да изпълни своите климатични цели до средата на века. Това означава, че продажбите на електромобили трябва да нараснат 18 пъти спрямо обемите през 2020 г. До 2050 г. всички автомобили по пътищата трябва да се задвижват чрез батерии или чрез водородни горивни клетки, пише Energy Monitor.
Напредъкът е налице. Въпреки че общите продажби на автомобили спаднаха с 16% през 2020 г. поради пандемията на коронавирус, тези на електрически коли се увеличиха с 29% в сравнение с предходната година. През 2021 г. продажбите на електрически автомобили достигнаха 6,6 млн. броя, над два пъти повече спрямо предходната година.
ev1
Норвегия изпреварва останалите страни в надпреварата за възприемане на електрическата мобилност. През 2021 г. 93% от регистрациите на нови автомобили в страната представляват или изцяло електрически превозни средства, или хибридни.
Други пазари също имат големи амбиции. Китай иска 70% от продажбите на нови леки коли да представляват електрически аналози до 2025 г., като техният дял трябва да нарасне до 100% в средата на следващото десетилетие.
Великобритания планира постепенно да прекрати продажбите на бензинови и дизелови превозни средства до 2030 г., като всички продавани в страната коли трябва да бъдат електрически до 2035 г.
Девет държави членки на Европейския съюз (ЕС) подкрепят предложението на Европейската комисия (ЕК) за поетапно спиране на продажбите на нови конвенционални коли до 2035 г.
ev2
Въпреки това, с прехода от изкопаеми горива към електроенергия, се появяват предизвикателства, особено по отношение на веригите на доставка. Няколко автомобилни компании трябваше да спрат производството на електромобили през последните няколко месеца поради проблеми с доставката на чипове. През ноември 2021 г. Volkswagen преустанови операциите си за седмица в две германски фабрики, а през февруари 2022 г. Ford замрази производството в три завода в САЩ и Мексико.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 3 години Ще се усетите, че за такова мащабно производство няма да стигнат ни кобалтът, ни литият, ни никелчецът или пък ще бъдат на баснословни цени. После ще се чудите: откъде мед за електрификацията - защото и медчицата просто я НЯМА. После ще се чудите откъде да вземете енергията, щото вятърните мелници се показаха като скапан източник на енергия. Британците отварят мините за въглища страшно екологическо - да караше електромобил с ток от въглище - отделно замърсяването при самият добив на суровините за тоя електромобил. отговор Сигнализирай за неуместен коментар