Намаляване на вноса
Друго предизвикателство за бъдещата верига на доставки е, че много от минералите, необходими за електромобилите, се добиват само в шепа страни. Повече от половината от доставките, необходими за производството на батериите, идват от три страни
През 2020 г. Австралия стои зад 48% от световното производство на литий. За графита Китай е основният доставчик, като близо 79% от световното производство идва от страната. През 2020 г. Демократична република Конго (ДРК) доставя 69% от кобалта по света.
Нарастващото търсене на минерали тласна нагоре цената на батериите. Стойността на литиево-йонните батерии достигна най-ниското си ниво през 2021 г. от 132 долара за киловатчас (кВтч) на фона на подобрената технология и икономиите от мащаба при производството. Преди десетилетие цените на литиево-йонните батерии надхвърляха 1200 долара за кВтч. Въпреки това BloombergNEF прогнозира, че разходите могат да се повишат през 2022 г. поради нарастващите цени на суровините.
ev5
МАЕ алармира за значителното потенциално въздействие на разходите за суровини в дългосрочен план. „Удвояването на цените на лития или на никела би предизвикало 6-процентно увеличение на разходите за батерии. Ако цените на лития и никела се удвоят едновременно, това би компенсирало всички очаквани намаления на разходите, свързани с удвояване на производствения капацитет на батериите“, изтъкват от агенцията.
Съкращаване на веригите на доставка
С нарастващите опасения относно веригите на доставка, самите производители на автомобили започнаха да търсят решения за осигуряване на производството на електрически коли.
General Motors разработи батерия, която се нуждае от 70% по-малко кобалт. Други концерни също проучват нови технологии, които ползват по-малко от вече наложилите се суровини.
ev6
Tesla съкрати веригата си на доставка, сключвайки договори директно с миннодобивни компании. В Европа Volvo и Northvolt се обединиха, за да изградят съвместен завод за производство на батерии в Швеция.
„Нашият нов завод за батерии ще подкрепи амбицията ни да имаме напълно неутрална по отношение на климата производствена мрежа и да осигури доставки на висококачествени батерии за години напред“, изтъква Хавиер Варела, ръководител на отдела по инженеринг и операции във Volvo.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
преди 3 години Ще се усетите, че за такова мащабно производство няма да стигнат ни кобалтът, ни литият, ни никелчецът или пък ще бъдат на баснословни цени. После ще се чудите: откъде мед за електрификацията - защото и медчицата просто я НЯМА. После ще се чудите откъде да вземете енергията, щото вятърните мелници се показаха като скапан източник на енергия. Британците отварят мините за въглища страшно екологическо - да караше електромобил с ток от въглище - отделно замърсяването при самият добив на суровините за тоя електромобил. отговор Сигнализирай за неуместен коментар