Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Азиатските авиокомпании съкращават активите с фокус върху възстановяването

В отчетите си за третото тримесечие повечето от най-големите авиокомпании в региона регистрират големи нетни загуби

Азиатските авиокомпании съкращават активите с фокус върху възстановяването

Снимка: Balint Porneczi/Bloomberg

Големите азиатски авиокомпании преструктурират операциите си и заздравяват финансите си, търсейки начин за връщане към рентабилност или поне постигане на известна устойчивост на фона на пандемията, която не показва признаци, че скоро ще си отиде, съобщава Nikkei Asia Review.

При обявяването на резултатите си за третото тримесечие повечето от най-големите авиокомпании в региона отчитат големи нетни загуби, като Singapore Airlines обяви рекордна рекордна загуба в размер на 2,34 млрд. сингапурски долара (1,73 млрд. щатски долара).

Негативните резултати удрят капитала на акционерите и принуждават Singapore Airlines и други оператори да се обърнат с молба за помощ към своите инвеститори за вливане на капитал. В резултат на това размерът на общия капитал на акционерите в 10-те големи авиокомпании от Япония и Китай до Югоизточна Азия и Индия се свива с около 8 млрд. долара спрямо година по-рано.

Индонезийският национален превозвач Garuda Indonesia, който през юни потъна до отрицателна нетна стойност, регистрира нетна загуба от около 360 милиона долара за тримесечието, което допълнително влоши финансовото му състояние. Тайландската национална авиокомпания Thai Airways International също попадна в отрицателна нетна стойност към този месец.

В Япония ANA Holdings, която регистрира тримесечна загуба от 79,6 млрд. йени (770 млн. долара), и Japan Airlines (JAL), също отчитаща загуба от 67,5 млрд. йени, разкриха прогнозите си за печалба за текущата фискална година, приключваща през март. ANA очаква рекордна нетна загуба от 510 млрд. йени, докато JAL прогнозира нетна загуба между 240 и 270 млрд. йени. JAL не е отчитала нетна загуба от повторното си листване през 2012 г.

Части от мащабните загуби в Сингапур и Япония се дължат на разходите за обезценка, резултат от предприетото преструктуриране.

Още в ранните дни на пандемията авиокомпаниите бяха засегнати от ограниченията за пътуването и са принудени да приземят голяма част от самолети си, като същевременно предприемат и съкращения на персонала. Тъй като перспективите остават мрачни - Международната асоциация за въздушен транспорт заяви, че глобалният въздушен трафик няма да се върне към нивата отпреди COVID-19 до 2024 г. - компаниите започват да преструктурират коренно своите операции или да ги намаляват, докато се борят да оцелеят през следващите няколко години.

Singapore Airlines обяви, че ще премахне 26 от общо 222 самолета, с които оперира, като това доведе до разходи за обезценка за стари самолети в размер на 1,33 млрд. долара.

Японската ANA очаква нейната годишна загуба да включва извънредни загуби в размер на 110 млрд. йени, докато се насочва към намаляване на флотилията с над 10%.

Japan Airlines също очаква разходите за обезценка на по-стари самолети да присъстват в отчета ѝ за втората половина на тази фискална година.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Кой ще поведе света в декарбонизацията до средата на века?