Обезценките водят до големи еднократни загуби. Но отписването на неефективни активи намалява бъдещите амортизации, което улеснява компаниите да повишат своята рентабилност през следващите години.
ANA и Japan Airlines също разкриха подробности за това как ще бъде структуриран техният бизнес през следващите години. ANA планира да обособи нискотарифен превозвач, който да лети по международни маршрути, докато Japan Airlines ще разшири операциите на своя нискотарифен бранд ZIPAIR.
От своя страна Singapore Airlines заяви, че стартира "нова тригодишна програма за трансформация", за да гарантира, че "излиза по-силна от предизвикателствата около COVID-19 и постига дългосрочна финансова устойчивост".
Бързото връщане към рентабилност обаче остава под въпрос. Анализатори с фокус върху авиационната индустрия коментират, че отписванията ще доведат до по-ниски загуби през следващата година, но че постигането на рентабилност ще "зависи от ефективността на ваксините и тяхното разпространение".
Междувременно китайските авиокомпании вече са се насочили по пътя на възстановяването. China Southern Airlines, най-големият държавен превозвач, отчете нетна печалба от 711 млн. юана (108 млн. долара) за периода юли-септември на фона на силното вътрешно търсене на полети.
авио3
China Eastern Airlines, друг голям държавен превозвач, отчете 9,1 млрд. юана кеш и парични еквиваленти в края на септември, тъй като успя да заеме 82,5 млрд. юана, надминавайки почти двойно размера на заемите от 2019 г.
Според Толивър Ма, авиационен анализатор в Guotai Junan Securities, възстановяването на авиокомпаниите се фокусира върху обема на пътниците вместо върху доходността от тях. Авиокомпаниите въвеждат различни пакети за отстъпки, за да привлекат местните пътници, които увеличават приходите, но потискат тарифите. И докато се очаква все повече широкофюзелажни самолети да се завърнат към вътрешните полети, според Ма натискът върху доходността ще остане, докато не се възстановят международните маршрути.
авио4
При други обаче тези мерки не могат да помогнат. Хонконгският превозвач Cathay Pacific Airways разчита единствено на международните полети, тъй като не разполага с вътрешен пазар. Дори и след последния кръг на преструктуриране компанията продължава да изгаря по 1 млрд. хонконгски долара кеш на месец, тъй като работи с по-малко от 10% от капацитета на пътниците спрямо нивата отпреди пандемията.
Авиокомпаниите от развиващите се пазари се намират в по-лошо положение. InterGlobe Aviation, която контролира IndiGo, най-голямата авиокомпания в Индия, отбеляза нетна загуба от 11,9 млрд. рупии (160 млн. долара) през тримесечието от юли до септември.
Малайзийският превозвач AirAsia и тайландската Thai Airways все още не са обявили финансовите си резултати за тримесечието. Но като се имат предвид нестабилните им позиции от юни, вероятно ще се нуждаят спешно от допълнителна финансова подкрепа.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден