Големите азиатски авиокомпании преструктурират операциите си и заздравяват финансите си, търсейки начин за връщане към рентабилност или поне постигане на известна устойчивост на фона на пандемията, която не показва признаци, че скоро ще си отиде, съобщава Nikkei Asia Review.
При обявяването на резултатите си за третото тримесечие повечето от най-големите авиокомпании в региона отчитат големи нетни загуби, като Singapore Airlines обяви рекордна рекордна загуба в размер на 2,34 млрд. сингапурски долара (1,73 млрд. щатски долара).
Негативните резултати удрят капитала на акционерите и принуждават Singapore Airlines и други оператори да се обърнат с молба за помощ към своите инвеститори за вливане на капитал. В резултат на това размерът на общия капитал на акционерите в 10-те големи авиокомпании от Япония и Китай до Югоизточна Азия и Индия се свива с около 8 млрд. долара спрямо година по-рано.
Индонезийският национален превозвач Garuda Indonesia, който през юни потъна до отрицателна нетна стойност, регистрира нетна загуба от около 360 милиона долара за тримесечието, което допълнително влоши финансовото му състояние. Тайландската национална авиокомпания Thai Airways International също попадна в отрицателна нетна стойност към този месец.
авио1
В Япония ANA Holdings, която регистрира тримесечна загуба от 79,6 млрд. йени (770 млн. долара), и Japan Airlines (JAL), също отчитаща загуба от 67,5 млрд. йени, разкриха прогнозите си за печалба за текущата фискална година, приключваща през март. ANA очаква рекордна нетна загуба от 510 млрд. йени, докато JAL прогнозира нетна загуба между 240 и 270 млрд. йени. JAL не е отчитала нетна загуба от повторното си листване през 2012 г.
Части от мащабните загуби в Сингапур и Япония се дължат на разходите за обезценка, резултат от предприетото преструктуриране.
Още в ранните дни на пандемията авиокомпаниите бяха засегнати от ограниченията за пътуването и са принудени да приземят голяма част от самолети си, като същевременно предприемат и съкращения на персонала. Тъй като перспективите остават мрачни - Международната асоциация за въздушен транспорт заяви, че глобалният въздушен трафик няма да се върне към нивата отпреди COVID-19 до 2024 г. - компаниите започват да преструктурират коренно своите операции или да ги намаляват, докато се борят да оцелеят през следващите няколко години.
авио2
Singapore Airlines обяви, че ще премахне 26 от общо 222 самолета, с които оперира, като това доведе до разходи за обезценка за стари самолети в размер на 1,33 млрд. долара.
Японската ANA очаква нейната годишна загуба да включва извънредни загуби в размер на 110 млрд. йени, докато се насочва към намаляване на флотилията с над 10%.
Japan Airlines също очаква разходите за обезценка на по-стари самолети да присъстват в отчета ѝ за втората половина на тази фискална година.


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му