Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Пандемията причинява и образователна криза

В много страни прекъсването на образованието заради коронавируса води до ранна бременност, детски бракове и увеличаване на бедността

Пандемията причинява и образователна криза

Снимка: Pixabay

Когато Уганда затвори училищата си през април заради коронавируса, Чарлз Оборе скоро започна да вижда жертвите сред неговите ученици и колеги. Той очаква напрежението да ескалира през следващите месеци, пише FT.

Седем от тийнейджърките, на които той преподава, в момента са бременни и почти сигурно ще отпаднат от образование. Много ученици изостават от обучението си.

„Беше наистина ужасно“, казва Оборе, който преподава в училище в Куми, малък град в източната част на страната. „Налице е огромна пропаст в образованието за нашите деца. Повечето от тях не са чели у дома. За моите колеги, които преподават в началното училище, е трудно: учениците са забравили основната математика и как да четат на английски“, допълва той.

Covid-19 наложи тежко бреме на училищата в световен мащаб. В страните с най-ниски доходи обаче ситуацията е още по-тежка. Освен проблемите с образованието, увеличават се бедността, конфликтите и насилието в общностите. Оборе казва, че е трябвало да намери други източници на доходи поради съкращаване на заплатите. Някои от колегите му са се отказали от учителската професия.

Пандемията разкрива и подчертава по-дългосрочните структурни недостатъци, които отдавна пречат на децата да постигнат своя потенциал в училищата по света. Сега основният риск е да се ограничи капацитетът на възстановяването до старото нормално състояние от миналата година, а за изграждане на по-добро бъдеще дори не може да се говори, коментира Чарлз Оборе.

Още по темата

Хайме Сааведра, бившият министър на образованието на Перу, който сега оглавява световната образователна практика в Световната банка, казва: „Изживяваме най-големия шок за глобалната образователна система в съвременната история. Никога не сме имали двоен шок като този: пандемията доведе до продължително затваряне на училищата и до глобална финансова криза“.

Неговата агенция изчислява, че до 1,7 млрд. ученици са били извън училище тази година, като 600 млн. още не са се върнали в училище. Експертите констатират, че кумулативната „загуба на обучение“ заради блокадите може да намали бъдещите доходи на децата през целия им живот с 10 трлн. долара. Това рязко ще възпрепятства техните възможности в живота и ще задържи по-широкото икономическо развитие в техните страни.

Световната банка предполага, че от 7 до 10 млн. деца в училищна възраст могат да отпаднат изцяло от училище, тъй като доходите на техните семейства се свиват значително заради пандемията.

Средната продължителност на общото „ефективно обучение“ - количеството време, прекарано в училище, за учениците, които се връщат в клас, може да спадне от 7,9 години на 7,3 години обучение без коригиращи действия.

Подробно проучване, публикувано тази година, установява значително дългосрочно въздействие върху образованието на пакистанските деца, които живеят близо до разлома на земетресението в Кашмир през 2005 г. и не са посещавали училище около 14 седмици. Резултатът е по-голямо неравенство, което представлява средно загуба от 1,5 училищни години.

Кевин Уоткинс, ръководител на Save the Children във Великобритания, казва, че в момента се забърква „смъртоносен коктейл за образованието през следващото десетилетие“.

В много страни прекъсването на образованието заради пандемията от новия коронавирус води до ранна бременност, детски бракове, увеличаване на бедността и друг натиск, който ще попречи на много деца да се върнат в клас и ще навреди на тяхното обучение. Уоткинс призовава за „бърза оценка на образованието“, за да се разберат индивидуалните нужди на децата, които се връщат в училище, и да се предложат догонващи часове въз основа на техните изисквания, вместо възрастта или степента им.

Тези мерки обаче ще изискват ново финансиране, което според него само за най-бедните страни ще струва 30 млрд. долара през следващите месеци.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (8)

0
 
0
 
8
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
Това е немислимо! Не бива, под никакъв предлог, да се нарушава методологията и учебните планове! Само така могат да се генерират бъдещи професионални кадри, от които Родината ще се нуждае! Болните и карантинизирани ученици трябва да приемат допълнително обучение, в дните предвидени за ваканция! Трябва да положат успешно изпитвания и класна!!! Всичко друго е умишлена професионална немърливост!
1
 
0
 
7
julian12 до: Императорът
преди 7 месеца
Няма профилна снимка
Ритна видинския магналко под опашката и веднага се активира.
4
 
0
 
6
khao до: Императорът
преди 7 месеца
Няма профилна снимка
А родителите на децата които увреждаш, знаят ли че един неук расист ги учи ?
1
 
4
 
5
Императорът до: mariata
преди 7 месеца
А, ами дай да оставим "дъртите" да мрат, щото децата нямали самодисциплина да учат онлайн? Като учител трябва да ти кажа, че много ученици сега - когато не са в час да се халосват едни-други и да се лигавят, показват много повече отговорност и самосъзнание и вдигат резултатите си !!! И в час вземат повече участие и то съвсем адекватно, защото сега няма кой да им пречи да слушат и да ги разсейва.
1
 
4
 
4
Императорът до: Mechkata
преди 7 месеца
Отчасти си прав, ама само отчасти. Не забравяй, че ного от най-великите Българи са се САМООБРАЗОВАЛИ. Тогава не е имало таблети и интернет. И тия могат. Имаш ли представа някои деца по света какви препятствия преодоляват всеки ден, за да идат на училище? Едни китайченца се катерят по въжена стълба към 150 метра за целта... а и в Африка - гледах как кенийчета ходят всеки ден по 20 километра пеш през саваната, рискувайки да ги изяде лъвът - но ходят на училище. Други - и на гръб да ги носиш до училище, пак няма да учат. Помниш ли ония от Гърмен, дето имаха специален автобус - да ги кара от маалата до училището, дето е само на 500 метра и пак - в четвърти клас, не знаеха и азбуката? Ама - също като описаните - ного добре знаеха как да се размножават !!!

Още от Анализи
Неумолимият възход на борсово търгуваните фондове