Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Азия

Китай отчита най-големия спад на пътуванията по въздух от началото на пандемията

Броят на наличните седалки в самолетите на китайските авиокомпании се понижава с 32%, ускорявайки спада, започнал от края на юли

Китай отчита най-големия спад на пътуванията по въздух от началото на пандемията

Снимка: Bloomberg L.P.

Броят на местата, предлагани от авиопревозвачите в Китай, е спаднал с най-много от началото на пандемията от Covid-19, тъй като нарастващият брой на новозаразените с делта варианта на коронавируса принуждават властите да наложат нови ограничения относно пътуванията, съобщава Bloomberg.

Броят на наличните седалки в самолетите на китайските авиокомпании се понижава с 32% в рамките на седмица, ускорявайки спада, започнал от края на юли, става ясно от данни на OAG.

Това допринася за понижението на глобалния капацитет на свободни места с 6,5 на сто, докато възстановяването на пътуванията по въздух остава в застой в Европа и Северна Америка.

Нарастването на броя на случаите на заразени с коронавирус в Китай, който в определен момент от пандемията дори успя да изпревари САЩ като глобален авиационен център, се бори да овладее най-мащабното разпространение на заразата от избухването ѝ в края на 2019 г. в Ухан.

След като се появи в Индия, делта вариантът на болестта достигна Великобритания, помрачавайки плановете на страната да осъществи повторно отваряне на икономиката си, като сега новият щам заплашва възстановяването в САЩ и Европейския съюз (ЕС).

В световен мащаб капацитетът на авиокомпаниите достига 64% от нивата преди пандемията. Стойностите за САЩ се променят леко, както и Европа, след бързите ръстове през юни и юли.

„Данните започват да сочат, че възстановяването се отдалечава повече, отколкото може би се надявахме преди няколко седмици“, коментира Джон Грант, главен анализатор в OAG. „През следващите няколко седмици авиокомпаниите ще започнат да се вглеждат дълго и упорито в своите програми за зимата на 2021/22 г., като много от данните показват, че капацитетът няма да бъде много по-голям от този през миналата зима“, добавя той.

Както в Китай, възстановяването на САЩ се дължи главно на скока на вътрешните пътувания.

След бързото увеличаване на местата през юли капацитетът на ЕС нараства само с 0,3% на седмична база. Това може да усложни усилията на превозвачите, които искат да съберат средства за излизане от кризата. Virgin Atlantic Airways Ltd. обмисля листване на борсата в Лондон, докато Deutsche Lufthansa AG се стреми да набере пари, за да изплати дълга по държавния пакет на стойност 9 млрд. евро.

Новите огнища на коронавируса в Китай вече покриват голяма част от провинциите в страната и притискат Пекин да предприеме по-строги ограничения за овладяването на заразата.

Китайските здравни служители очакват настоящата епидемия да бъде овладяна в рамките на две до три седмици, ако мерките бъдат приложени напълно.

Въпреки че голяма част от населението на страната вече е ваксинирано, консултант от Китайската асоциация по икономика на здравеопазването посочва, че Китай ще наложи стриктен контрол на границите си, за да попречи на коронавируса да се задържи за по-дълго време. Страната ще се опита „напълно да премахне вируса, вместо да се научи да живее с него“.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Азия
Ограниченията за работа за жените в Афганистан може да намалят БВП с 5%