Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Азия

Търсенето на самолети от китайските компании може да достигне 8700 броя до 2040 г.

Очакваните от Boeing доставки за китайската пътническа авиация ще достигнат стойност от 1,47 трлн. долара

Търсенето на самолети от китайските компании може да достигне 8700 броя до 2040 г.

Снимка: Bloomberg L.P.

Американският авиокосмически концерн Boeing Co. очаква търсенето на пътнически самолети от китайските авиокомпании да достигне 8700 броя на обща стойност 1,47 трлн. долара до 2040 г., с което ще се удвои размерът на търговската флотилия в страната на фона на ръста при въздушните пътувания, съобщава Bloomberg.

Търсенето на широкофюзелажни самолети в Китай вероятно ще представлява 20% от световните доставки, сочи прогнозата на американския концерн за пазара в Китай. 

Още по темата

Китайската гражданска авиация ще се нуждае и от над 400 000 нови служители, включително пилоти, стюарди и техници до 2040 г., прогнозира още Boeing.

„Бързото възстановяване на китайския вътрешен трафик по време на пандемията (от коронавирус) говори за голямата сила и устойчивост на пазара“, посочва Ричард Уин, директор „Маркетинг“ в Boeing за Китай. „Съществуват обещаващи възможности за значително разширяване на международните маршрути на дълги разстояния и при капацитета на въздушните товари“, добавя той.

В по-дългосрочен план има потенциал за растеж при нискотарифните превозвачи заради по-силното търсене на теснофюзелажни самолети, смята още Уин.

Според Boeing около 6500 самолета от очакваното бъдещо търсене в Китай ще бъдат теснофюзелажни, докато 1850 ще са широкофюзелажни, или 44% от търсенето.

Американската компания все още очаква разрешение от китайските регулатори за повторно въвеждане в експлоатация на своята серия 737 Max, след като повечето големи пазари одобриха връщането на самолетите в небето.

Китай, един от ключовите пазари за Boeing и неговия 737 Max, беше първата страна, която забрани полетите с този модел след катастрофата в Етиопия през март 2019 г., при която загинаха 157 души. След това, през октомври същата година, още един самолет от този модел катастрофира във водите на Индонезия. И при двете катастрофи става въпрос за софтуерна неизправност, посочат експертите. Други страни последваха примера на Китай по отношение на забраните, в резултат на което серията MAX беше приземена в световен мащаб за около 20 месеца.

Boeing също така прогнозира, че вътрешният пазар на Китай за пътнически самолети ще надхвърли вътрешноевропейския въздушен трафик до 2030 г., както и този в Северна Америка до 2040 г.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Азия
Доставките на въглища от Индонезия за Китай достигат рекордно високи обеми