Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Бюджет и финанси

МРРБ предлага тол таксите за камионите до 12 т да са до 6 ст. за км

Най-много - до 20 ст. на километър за магистралите и до 19 ст. за първокласните пътища, ще се плаща за камионите с тегло над 12 т с 4 и повече оси

МРРБ предлага тол таксите за камионите до 12 т да са до 6 ст. за км

Снимка: АПИ

Тол таксите за тежкотоварни превозни средства с тегло между 3,5 и 12 т ще са от 3 до 6 ст. на километър за автомагистрали и между 4 и 7 ст. за първокласни пътища в зависимост от емисионния клас на превозното средство.

Още по темата

Това предвижда проектът за изменение и допълнение на Тарифата за таксите, които се събират за ползване на републиканската пътна мрежа, публикуван днес за обществено обсъждане от Министерството на регионалното развитие и благоустройството и цитиран от БНР.

Превозвачите и правителството се договориха за тримесечен тестов период на тол системата след срещата при премиера Бойко Борисов в Министерския съвет в края на миналата седмица.

Тарифата за автобусите с тегло над 12 т ще е една и съща за автомагистралите и първокласните пътища - от 2 до 4 ст на километър в зависимост от екокатегорията.

Графика: МРРБ

Най-много - до 20 ст. на километър за магистралите и до 19 ст. за първокласните пътища, ще се плаща за камионите с тегло над 12 т с 4 и повече оси, посочва още БНР.

Предложения по проекта се приемат до 12 февруари, тол таксите ще се събират от 1 март.

Платени ще са около 3100 километра - автомагистрали и първи клас пътища. 

По статията работиха: Екип на Investor.bg , редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

1
 
0
 
2
Shadow1 до: ert
преди 8 месеца
Няма профилна снимка
Но то, точно заради ТОЛ системата, вече няма да се разчита отсновно на леките автомобили, а не обратното. Приходите от винетки от леки коли са 260-270 милиона на година. Сега от ТОЛ системата разчитат на 450 милиона приходи само от товарни автомобили. Но когато искаме това и онова е хубаво да сме наясно с числата! Все пак нека не забравяме, че товарните автомобили в България са около 100 000, а леките коли, сега не искам да търся точно колко бяха но се броят в милиони. Ти предполагам нямаш бизнес в България разчитащ на товарни автомобили, затова толкова смело заявяваш, че бизнеса трябва да е натоварен да плаща дo дупка. Хората забравят, че този бизнес не е вързан и заставен да си стои в България, той трябва да бъде предразположи да дойде и да остане тук. Ако го натоварим твърде много ще напусне, а тук ще останат малко на брой курумпирани фирми, и тогава физическите лица само ще си разправят истории колко било хубаво в другите държави.
1
 
2
 
1
ert
преди 8 месеца
Няма профилна снимка
А може ли за лекия си автомобил да плащам и аз на растояние? Като направя сметка едва ли минавам повече от около 2000км. по републиканската пътна мрежа на година. Колкото да изляза от БГ-то и после да вляза в него. В смисъл, че не може все на физическите лица да се залага на приходи, че да им е евтино на фирмите.

Още от Бюджет и финанси
Правителството отпуска още средства за подкрепа на производството