IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ще се включи ли държавата в издръжката на столичния транспорт?

Линиите на градския транспорт не се дублират, не се налага да съкращаваме шофьори и ватмани, посочи Георги Георгиев, председател на СОС

13:09 | 09.06.22 г.
Ще се включи ли държавата в издръжката на столичния транспорт?

За издръжката на градския транспорт в столицата са необходими 143 млн. лева. Близо 40% от данъците на софиянци отиват за издръжка на градския транспорт, но те не са достатъчни и държавата трябва да се намеси. Този коментар направи пред Bulgaria ON AIR Георги Георгиев, председател на Столичния общински съвет (СОС).

По думите му срещата с премиера не е минала добре, защото Кирил Петков е предложил да се съкратят линии на градския транспорт в София, при които има дублиране.

Според Георгиев и кмета на столицата Йорданка Фандъкова предложението му е недопустимо.

Председателят на СОС категорично опроверга твърдението, че има дублиращи линии на градския транспорт в столицата.

"Над 70% от разписанията в София са вече ускорени. С 25% сме увеличили скоростта на градския транспорт. Изградихме новата тикет система, имаме видеокамери във всяко превозно средство, изкуствен интелект брои пътниците. Прави се анализ и се разреждат линиите, където няма толкова пътници. Не можем да съкратим шофьорите и ватманите - градският транспорт има нужда от водачите и хората, които поддържат превозните средства", обясни председателят на Столичния общински съвет.

Георги Георгиев очерта два по думите му огромни проблема – финансов и екологичен.

„С 332% са се увеличили разходите за природен газ, а половината автобуси в София са на природен газ. С 232% е увеличението на сметките на електрическа енергия на столичния електротранспорт и метрото. Услугите не могат да бъдат намалени, както предлага премиерът“, категоричен е председателят на СОС.

Той предупреди, че столичани ще се качат на автомобилите си, ако линии бъдат спирани или разреждани.

"За София все едно няма правителство, защото в актуализацията няма нито един лев. В омагьосан кръг сме – трябва да режем линии и да спираме климатици, или да насочим още пари от инфраструктурата за издръжка на градския транспорт", подчерта Георги Георгиев.

Илко Търпов, управител на новото общинско дружество за транспорт в Пловдив, съобщи пред Bulgaria ON AIR, че единствено може да се учат от проблемите в София и други големи градове. Той даде за пример Бургас и отбеляза, че ще ползват неговия опит в организацията на градския транспорт.

"Градският транспорт трябва да удовлетворява нуждите на населението по най-добрия начин, за да има смисъл. Намаляване на разходи и съкращаване на линии ще доведе до влошаване на услугата, което не е добре. Трябва да се върви към оптимизация на услугата. Ще създадем две нови линии", посочи Търпов и заяви, че Пловдив е най-бързо развиващият се град в България.

Как се развива казусът с премахването на автокъща "Капитолия" от Борисовата градина? Има ли промяна в позицията на съдията? Къде още има проблеми с незаконно строителство? Как се справя Столична община след големия дъжд в сряда вечерта?

На тези и други въпроси ще получите отговор, ако гледате видео материала.

Гледайте още видеа в сайта на Bulgaria ON AIR.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:30 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още