Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Bloomberg TV

Адвокат: Актът за цифрови услуги ще пребори търговията с фалшива козметика

Търсете дистрибутори, които имат пряка връзка с производителите, съветва адвокат Жулиета Мандажиева, партньор в KDBM Law и регистриран представител в EUIPO

гледано: 1600   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа
Потребителите трябва да проверяват дали даден търговец на козметика има собствен цифров актив за съответната търговска марка, като може да се провери и регистрацията му в Търговския регистър. Това посъветва в ефира на Bloomberg TV Bulgaria адвокат Жулиета Мандажиева, партньор в KDBM Law и регистриран представител в Службата на ЕС за интелектуална собственост (EUIPO).
Още по темата

„Проблемът с фалшивата козметика има няколко аспекта – нарушаване на правото на интелектуалната собственост на автентичните производители, нарушаване на конкурентното право и защита на потребителите. Нарушенията с фалшива козметика все повече ще се изместват към електронната търговия с потребителите и това налага регулиране на отношенията по нов начин", посочи тя и напомни, че със споразумението, постигнато в края на миналата година, за единна регулация на цифровите услуги, платформите ще се превърнат в един преден пост за контрол на електронната търговия.

Жулиета Мандажиева обясни, че „има една пробойна и това е т.нар. безопасно пристанище от отговорност на платформите за онлайн търговия“.

„По силата на закона за електронна търговия е предвидено това, че ако платформата не знае, че има нарушение или че дадена обява не съответства на определен вид регламентация, или пък има нарушения на интелектуална собственост – тя не е длъжна да следи за това и не носи отговорност за това нарушение. Донякъде тази пробойна ще се запуши с акта за цифрови услуги“, категорична е тя.

Представителят в EUIPO подчерта, че от много години нарушенията на правата на интелектуалната собственост са криминализирани.

„Аз лично имам съмнения до колко интензитетът на една санкция и превръщането ѝ в толкова тежка, като респективно тя се доказва по много тежък начин, би допринесло за това като цяло тези нарушения да бъдат намалени. В правото невинаги най-тежките санкции работят най-добре. Ефективният контрол ще дойде с акта за цифрови услуги“, коментира тя.

Още по темата

Според Мандажиева най-често нарушенията са свързани с това, че при търговията  се извършва внос от държави по нерегламентиран начин и първият пост на защита на козметичните продукти е митницата.

„Не е задължително да става дума за фалшифицирана козметика, но най-лесно се привличат потребителите чрез познати марки“, даде пример адвокатът и напомни, че се поставя знак, който е трудно различим от оригиналния на ЕС.

По думите ѝ такъв тип нерегламентирани продукти най-често се внасят от Турция. Тя обаче смята, че много често това не се отнася до фалшифициране, а за липса на изследване дали даден продукт преминава праговете на съвместимост, „за да бъде маркетиран на територията на Евросъюза“.

Тя заяви, че Китай е първенец на територията на ЕС с вноса на неистинска маркова козметика.

Адвокат Мандажиева сподели и детайлите, на които тя обръща внимание, когато избира козметичен продукт за себе си. Тя предупреди, че трябва да се търсят само дистрибутори, които имат пряка връзка с производителите. По думите ù потребителите трябва да се пазят от прекалени претенции и агресивност в натрапчивите реклами, които нямат реалистични обещания.

Къде трябва да са разследванията на Интерпол? Защо в бизнес моделите на фалшификаторите при кражба на интелектуална собственост се разчита на разпространението на интернет търговията с козметични продукти? Ще предпазят ли европейските регулации потребителите от фалшификати? Кои институции са отговорни за контрола върху търговията с козметични продукти?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Видеа с всички гости на предаването “Бизнес старт” гледайте тук.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Bloomberg TV
М. Владимиров: САЩ изтъргуваха "Северен поток 2" за съюзничество срещу Китай