IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Corio се върна към загуба през първото полугодие

Обезценките на активи продължават да тежат на компанията, която преди кризата планираше експанзия и в България

13:20 | 12.08.13 г.
Автор - снимка
Редактор
Corio се върна към загуба през първото полугодие

Холандската строително-инвестиционна компания Corio, която притежава терен и в България и планираше строителството на мол, отчита нетна загуба в размер на 107 млн. евро за полугодието, след като за първата половина на миналата година отчете печалба в размер на 11,7 млн. евро, съобщават от компанията.

Негативният резултат се дължи основно на продължаващите преоценки на активи на компанията и свитите доходи от наеми, както и на постигнатия ръст при оперативните и административните разходи.

Брутният доход от наеми се е свил до 196,8 млн. евро при 104,4 млн. евро през миналата година, докато оперативната печалба е паднала до 174,1 млн. евро от 183,6 млн. евро.

Corio описва настоящата година като преходна, тъй като компанията съсредоточава дейността си върху основните европейски пазари и преструктурира портфейла си. Според главния ѝ изпълнителен директор Герхард Гьонер продажбата на нестратегическите активи върви по план. Към 7-ми август 6 от активите, предвидени за продажба, са били трансферирани към други инвеститори, от което компанията е получила 140 млн. евро.

Все пак продажбите на нестратегическите активи са се отразили положително на оценката на портфейла на компанията. Към края на полугодието тя е нараснала с 206,6 млн. евро до 7,289 млрд. евро.

Като основно предизвикателство за бизнеса в сегмента на търговските имоти от компанията определят рецесията в Европа и свитите потребителски разходи. Това се отразява на наемателите, продажбите на повечето от които са засегнати от негативната икономическа ситуация.

От холандската група отчитат среден спад на продажбите на наемателите в моловете за полугодието от 3,3%. В тази връзка редица договори за наеми са били предоговорени.

Същевременно заетостта на търговските центрове на Corio остава стабилна като цяло – 96,6% към края на юни т. г. спрямо 96,8% по същото време на миналата година. Единствено в Испания е отчетено по-осезаемо движение надолу.

Компанията продължава и преговорите си с големи международни вериги – например Inditex, H&M, Zara и Primark от модните оператори и Metro от веригите за потребителски стоки и електроника. Очаква се техни магазини да отворят врати в проектите на компанията, които ще бъдат открити през следващата година.

Компанията ще продължи и работата си по префокусирането на дейността на търговските ѝ центрове, като целта е да ги превърне в предпочитано място за срещи.

Corio придоби терена си в София през 2006 г. с намерението да построи търговски център, но зае изчаквателна позиция в началото на кризата. По-късно Герхард Гьонер коментира, че българският пазар се наводнява с молове, но компанията запази терена и реши да наблюдава ситуацията.

От развоя на събитията през последните няколко години стана ясно, че компанията явно се е отказала от плановете за експанзия в България. През 2009 г. групата обяви, че планира да инвестира в търговския сегмент в България и Турция общо 1,4 млрд. евро, но засега експанзия се осъществява само в югоизточната ни съседка.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:57 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още