Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

България

Локация и качествено строителство - водещи фактори за купувачите на нови жилища

55% от купувачите на ново строителство разполагат с бюджет между 60 хил. и 100 хил. евро

Локация и качествено строителство - водещи фактори за купувачите на нови жилища

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group

Високото качество на строителство и добрата локация мотивират купувачите да сключат сделка на цена, по-висока от предварително определения за това бюджет. Над 70% от хората, планиращи да купят ново строителство, са готови да платят повече, ако тези два фактора отговарят на изискванията им. Това сочи проучването на строително-инвестиционната компания BLD, проведено сред заинтересованите от новопостроени сгради потребители.

Според изследването на компанията наличието на съществуващо вече паркомясто или гараж е друго важно предимство и повод за надплащане за около 45% от запитаните. В случай, че няма прилежащ подобен обект към имота, 39% от хората декларират намерението и да купят гараж отделно, а 59% - да потърсят паркомясто за покупка.
Друга отчетлива тенденция сред купувачите на ново строителство е свързана с разпределението на помещенията и площта на желания имот.

Още по темата
Тристайните жилища остават най-популярни сред клиентите, а втората позиция в предпочитанията им заемат двустайните апартаменти. Според данните на компанията, желаещите да сключат сделка за двустаен или тристаен имот  формират общо над 90% от всички. По-големите, както и едностайните жилища, рядко представляват интерес за масовия купувач и са резултат по-скоро от индивидуални нужди. В същото време проучването на BLD сочи, че над 20% от възнамеряващите да купят нов дом биха искали повече стаи от тези, които обитават в момента, но не и по-голяма квадратура.

„Купувачите търсят функционалността, която им позволява по-големият брой помещения и са склонни на компромис с големината на отделните стаи. Много хора, живеещи в двустайни жилища, купуват тристайни, но със същата или близка квадратура. По този начин те получават удобството, което търсят, без да надскачат бюджета си или да се ангажират с по-сериозната поддръжка, която изисква голямата площ”, казва Александра Тодорова, маркетинг мениджър на BLD Тодорова.

Все по-устойчива става и тенденцията хората да държат на помощни помещения и място за автомобила си – гараж или паркомясто, мокро или складово помещения задължително присъстват в желанията на купувачите.

Жилище за собствени нужди – основен мотив на купувачите

Водещият мотив за покупка за преобладаващата част от запитаните е да се сдобият със собствено жилище. Промяна в семейния статус или желание за подобряване на качеството на живот чрез покупка на по-ново или по-голямо жилище също е сред факторите, които подпомагат решението за сделка. Въпреки това едва 20% от тези купувачи възнамеряват да продадат стария си апартамент, посочва се още в проучването.

Инвестиция на средствата вместо съхранението им в банка е мотив за около 15% от запитаните. Такъв е и делът на желаещите да се преместят в по-хубав квартал. Смяната на района се оказва безпроблемна за повечето купувачи, стига да намерят имот, който да отговаря на изискванията им.

„Едва 37% от хората предпочитат да останат в квартала, в който живеят, като от тях непреклонни са едва 9%”, казва Александра Тодорова. „За повечето от тези хора водещ е навикът, близостта до близки и роднини, както и до работното място. По-голямата част от запитаните обаче нямат против да заменят настоящите си район срещу по-престижен и комуникативен или срещу по-зелен и спокоен”, допълва тя.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (11)

   1| 2    
0
 
0
 
11
neverland до: KPetkov
преди 1 месец
Няма профилна снимка
А как вървят цените за 85 кв ново строителство, в краен работнически квартал(където не настаняват бежанци и полиция влиза поне веднъж месечно)?
0
 
1
 
10
julian12 до: KPetkov
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Защо точно тези страни?
0
 
7
 
9
mariata до: mariata
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Странно, но в коментара ми цензурираха думата м-о-д-а, явно и тя е обидна колкото и *** и *** (м-а-н-г-а-л и циг-а-нин)
2
 
11
 
8
mariata до: mariata
преди 1 месец
Няма профилна снимка
BLD не строят ли и в Младост имотът на военните? Там е на мода сега - Младост е магнит за се лян ду ри те от източна България.
2
 
13
 
7
преди 1 месец
Няма профилна снимка
BLD не строят ли и в Младост имотът на военните? Там е на мода сега - Младост е магнит за се лян ду ри те от източна България.

Още от България
Собственикът на T-Market планира да открие до 140 нови магазина през 2019 г.