Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

България

През март започва строителството на нови три километра от трета линия на метрото

Столичният общински съвет даде разрешение за 12,8 млн. лв. от общинския бюджет за стартиране на изграждането на новия участък

През март започва строителството на нови три километра от трета линия на метрото

Снимка: Столична община

През март започва строителството на 3 км от трета линия на метрото от ж.к. „Хаджи Димитър“ до ж.к. „Левски“. Това съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова, след като по-рано днес Столичният общински съвет прие предложението за осигуряване на 12,8 млн. лв. от общинския бюджет, с които да стартира изграждането на новия участък.

"Цялата трета линия е с дължина 21 км, като 12 от тях са завършени през 2020 – 2021 г. Остават ни двата участъка през „Подуяне“ и „Слатина“ с обща дължина 9 км", съобщи Фандъкова.

Двата участъка са включени за съфинансиране в Плана за възстановяване и устойчивост с 300 млн. лв. Тези средства представляват под 50% от цялата сума, необходима за изграждането, но е ключова за строителството.

Всички останали средства ще бъдат осигурени от бюджета на Столична община и чрез инвестиционен заем от Европейската инвестиционна банка, уточни Фандъкова.

Още по темата
"Съветниците от всички политически сили гласуваха доклада ни за начало на строителството на новите 9 км метро. Разчитам на представителите на всички политически сили, които участват и в управлението на страната, да защитават договореното съфинансиране от Плана за възстановяване, така както поехме ангажимента за финансиране от данъците на софиянци", подчерта столичният кмет.

Очакванията са изграждането на двата участъка да приключи през 2025 – 2026 г., което съответства на заложените срокове в Плана за възстановяване.

Направените анализи показват, че тези два участъка, които преминават през гъстонаселени територии, ще обслужват 160 хил. души с тенденция за нарастване във времето.

Метростанциите на първия 3-километров участък през „Подуяне“ са разположени по следния начин:

- Станция „Стадион Георги Аспарухов“ се намира под южното пътно платно на бул. „Владимир Вазов“, на кръстовището с ул. „Васил Кънчев“ и ул. „Река Велека“ до стадиона

- Станция „Тракия“ е разположена на кръстовището на бул. „Владимир Вазов“ с ул. „Витиня“, западните входове на станцията са свързани със съществуващия подлез под булеварда до ул. „Слатинска река“

- Станция „Владимир Вазов“ е на кръстовището на булеварда с ул. „Станислав Доспевски“, между ж.к. „Левски В“ и ж.к. „Левски Г“. След тази станция се планира изграждане на нов буферен паркинг, който да се използва от автомобилите, които влизат в столицата.

Метростанциите по втория 6-километров участък от ул. „Шипка“ при Военната академия през кв. „Гео Милев“ и „Слатина“, покрай „София Тех Парк“ и зала „Арена Армеец“ до бул. „Цариградско шосе“, са разположени така:

- Първата метростанция ще се намира на кръстовището на бул. „Ситняково“ и ул. „Гео Милев“

- Втората е на кръстовището на ул. „Николай Коперник“ и ул. „Гео Милев“

- Следващите две са на територията на ж.к. „Слатина“. Петата станция обслужва зала „Арена Армеец“ и „София Тех парк“ на бул. „Асен Йорданов“. Последната станция ще е на бул. „Цариградско шосе“ и ще е удобна да обслужва жилищните и административни сгради на ж.к. „Младост“ и кв. „Полигона“. При тази станция е предвидено изграждането на подземен буферен паркинг.

В момента текат процедурите за избор на изпълнители на този участък, като очакванията са те да приключат до средата на тази година.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от България
Ремонтът на тунел „Витиня“ приключва до края на септември