IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Свободните площи в моловете в София намаляват, в страната растат

В процес на строителство у нас са три търговски центъра с обща площ около 118 хил. кв. м

11:23 | 10.04.14 г.
Свободните площи в моловете в София намаляват, в страната растат

Делът на свободните площи в търговските центрове в София е отбелязал спад през първото тримесечие на годината и сега е 10,5%, докато в страната се наблюдава противоположна тенденция и повишаване на дела до 21%. Това сочат данните на компанията за бизнес имоти MBL, асоцииран партньор на CBRE. Специалистите обясняват тенденцията в страната предимно с влошената заетост на няколко търговски центъра в Пловдив и Варна.

Като цяло общият обем на модерните търговски площи в България остава непроменен през първото тримесечие, но очакванията за идните тримесечия на годината са за значително по-динамичен пазар при условие на успешна реализация на планираните проекти. В момента в процес на строителство са Sofia Ring Mall, Mega Mall и Plaza West Mall, чиято обща площ възлиза приблизително на 118 хил. кв. м. През уикенда предстои да бъде открит и Панорама Мол в Плевен. 

Ако всички проекти бъдат завършени по план, в страната на всеки 1000 души ще се падат по 350 кв. м търговски площи.

През първото тримесечие на 2014 г. се наблюдава значителен процент на променени наематели по основните търговски улици, но не бе отчетена промяна в свободните площи или исканите наемни нива, отчитат още от компанията. До края на годината е планирано завършването на трети етап от реконструкцията на бул. „Витоша“, което според MBL ще увеличи значително човекопотока и ще има положително влияние не само за булеварда, но и за второстепенните улици в централната част на столицата.

На годишна база общата площ на отворените нови магазини от тип биг бокс през първото тримесечие е два пъти по-малко от регистрираната през същия период на 2013 г., сочат още данните на компанията. Техният анализ показва, че тенденцията на експанзия, наблюдавана при хранителните вериги през 2011 и 2012 г. вече не е така интензивна.  По-голям процент от търговците още следват политиката си от последните години на оптимизация на търговските си мрежи.

През първото тримесечие на 2014 г. бяха обявени продажбите на две вериги магазини - Пикадили и Практикер. Магазините ще продължат да развиват досегашната си дейност под ръководството на новите си български собственици.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:24 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още