Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Други

Една година след COVID-19 губещите от пандемията са новите победители

Книжата на компании като TUI и Simon Property Group са сред най-поскъпващите напоследък

Една година след COVID-19 губещите от пандемията са новите победители

Снимка: Bloomberg LP

Една година след  като COVID-19 промени реда на световните пазари, предизвиквайки жестока разпродажба за много акции и създавайки нови печеливши компании от блокадите, перспективите за връщане към инфлацията, ръководено от ваксините, отново създават попътен вятър за най-големите губещи от пандемията.

Скокът в цената на акциите, които понесоха най-тежък удар в първите дни на кризата, помага на борсовите бенчмаркове в света да се приближат отново до рекордните си върхове. Книжата на компании като европейския туроператор TUI и американския собственик на молове Simon Property Group са сред най-поскъпващите напоследък.

„Има големи възможности за тези изоставащи компании“, коментира Хани Редха, портфолио мениджър в компанията PineBridge Investments, имайки предвид книжата на авиокомпании, круизни оператори и хотели. „Ние сме много по-оптимистично настроени, че голяма част от нормалността ще се върне по-бързо, отколкото предполагате“, допълва той.

Нарастващият оптимизъм сред инвеститорите за край на месеците на блокади и ограничения за пътуванията може да се види и в слабото представяне през последно време на акциите, които бяха сред най-големите победители от пандемията. Компании като Zoom Video Communications и германската Delivery Hero, които постигаха ръст в разгара на коронавируса и промениха начина, по който живеем, сега са далеч от пиковите си стойности.

Накъде ще се насочат книжата с най-голяма експозиция към пандемията зависи от хода на вируса и скоростта и ефективността на разпространението на ваксините. Bloomberg прави преглед на възможностите, раздробявайки ги по сектори.

Книжа „остани си вкъщи“

Най-горещата тенденция за 2020 г. изгуби част от блясъка си през последните месеци, тъй като инвеститорите преследват по-евтини акции и по-високи очаквания за растеж в други индустрии. Цената на акциите на компании като Zoom, Netflix и Amazon изостават от по-широкия пазар от края на октомври насам.

Оценките на Wall Street за Zoom не са помръднали от месеци, а книжата на компанията се търгуват с около 27% под връхната им точка през 2020 г. Цената на акциите на Amazon е непроменена от септември, като новините за растящи продажби и печалба бяха пренебрегнати от анализаторите.

Сходна е ситуацията и в Европа. Delivery Hero е с около 16% под пика през януари, а френската Ubisoft Entertainment и британската верига онлайн магазини за хранителни стоки Ocado Group отстъпват, след като резултатите им не успяха да им дадат нов тласък.

Някои от победителите в пандемията в региона продължават да просперират, което показва, че инвеститорите имат по-селективен подход. Компанията за разплащания Adyen, чиито книжа са поскъпнали с над 160% през 2020 г., и шведският оператор на онлайн казина Evolution Gaming Group, чиято цена на акциите почти се утрои миналата година, продължават да достигат рекорди почти ежедневно. Германската компания HelloFresh също продължи ръстовете си през 2021 г.

„Никога няма да се върнем там, където бяхме преди пандемията. Но мисля, че видяхме абсолютно най-добрите условия, които човек може да получи за тези компании“, коментира Аласдаир МакКинън, мениджър в Scottish Investment Trust, имайки предвид компаниите, които процъфтяват в резултат на работата от вкъщи, онлайн пазаруването и търсенето на оборудване за домашни забавления.

Търговци на дребно

Инвеститорите смятат, че по-високото търсене от онлайн купувачите ще надживее пандемията, тъй като компании за търговия на дребно, които са изцяло дигитални, като Etsy и EBay в САЩ и Asos във Великобритания, ще продължат да се представят добре през 2021 г.

Но според анализатора от Bloomberg Intelligence Пунам Гоял компании за търговия с дрехи като Urban Outfitters и универсални магазини като Kohl’s имат шанс да си върнат част от изгубения пазарен дял заради онлайн търговията с началото на възстановяването на посещенията в магазините по-късно тази година. Книжата и на двете компании са поскъпнали с над 18% тази година и се представят по-добре от индекса S&P 500. В Европа цената на акциите на H&M е нараснала с 9,9% до близо 12-месечен връх.

Намалената конкуренция за физически магазини, след като някои търговски обекти затвориха завинаги по време на пандемията, вероятно ще е от полза за брандове като Primark на Associated British Foods, казва Алън Кустис от компанията Lazard Asset Management. Той очаква потребителите да искат да се върнат в магазините, след като ограниченията заради вируса бъдат смекчени.

„Хората все още се наслаждават на истинското пазаруване, въпреки че онлайн търговията наистина нарасна по време на тази пандемия“, допълва Кустис.

Туризъм и развлечения

Секторът на пътуванията и развлеченията се завръща, но много групи като авиокомпании и вериги киносалони остават доста под нивата преди пандемията.

Една от най-добре представящите се компании е Live Nation Entertainment, чиито книжа са поскъпнали с над 80% от края на октомври и се търгуват на рекордно равнище. Инвеститорите смятат, че натрупаното търсене ще доведе до ръст на приходите и на печалбата, въпреки че някои анализатори предупреждават, че оценките може да са твърде повърхностни.

В Европа оптимизмът за възобновяване на пътуванията и на туризма помага на акциите на InterContinental Hotels Group и на нискотарифната авиокомпания Ryanair да възстановят всичките си загуби по време на пандемията. Анализатори от Morgan Stanley повишиха тази седмица целевите си цени за InterContinental наред с други книжа на развлекателни компании в Европа, отбелязвайки натрупаното търсене на пътувания.

Но Рой Алекзандър, мениджър в компанията M&G Investments, смята, че т. нар. staycation ще остане на мода през идните две години, като потребителите се насочват към развлекателни дейности в родината си като боулинг. В същото време цената на акциите на британските оператори на кръчми вече „постигат силен ръст“ и Алекзандър вижда по-високо ниво на оптимизъм за някои книжа на туристически и развлекателни компании.

Недвижими имоти

Собственици на центрове за данни в САЩ като Equinix и Digital Realty Trust бяха звездите миналата година, тъй като търсенето на изчислителна мощ нарасна рязко. Това положение обаче се променя през последните месеци, като инвеститорите се пренасочват към пострадали тръстове за инвестиции в недвижими имоти с експозиция към търговски площи. Собственици на молове като Simon Property и Kimco Realty са повишили цената на акциите си с над 70% от края на октомври.

В Европа все още е трудно. Анализатори смятат, че резултатите през последно време на Unibail-Rodamco-Westfield, най-големия собственик на молове в региона, не съдържат никакви позитиви. Конкурентът й Klepierre съобщи тази седмица, че настоящите мерки за блокада, засягащи 60% от магазините й, ще продължат да нанасят удар на паричния й поток тази година, макар да посочи, че ограниченията за купувачите може да бъдат смекчени след март. Книжата и на двете компании продължиха спадовете си от 2020 г. и тази година.

Собствениците на офиси също страдат, тъй като имотите им остават празни, въпреки че събираемостта на наемите е по-добра в сравнение с компаниите, съсредоточени върху търговските площи, и анализаторите продължават да очакват, че цената на акциите на компании като Alstria Office REIT и Covivio ще скочи, когато икономиките се възстановят.

Това обаче не премахва екзистенциалната заплаха, породена от по-високия дял на работещите от вкъщи хора. Възможно е предприемачите с по-нови сгради, които могат да бъдат приспособени, за да отговорят на променящите се искания на работодатели и служители, да процъфтяват.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Други
Авиокомпаниите преначертават маршрути, за да отговорят на променящото се търсене