Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Работническият съюз на VW блокира строителството на нов завод в Източна Европа

Според служителите по-евтино ще излезе преструктурирането на съществуваща фабрика, вместо изграждането на нов завод

Работническият съюз на VW блокира строителството на нов завод в Източна Европа

Снимка: Архив Ройтерс

Бордът на директорите и Работническият съюз на Volkswagen (VW) са пред сериозен конфликт. По информация на германския в. Handelsblatt представители на служителите засега отказват да дадат разрешение за новия завод на концерна в Източна Европа.

„В рамките на гласуването в Надзорния съвет нашите представители няма да гласуват в подкрепа на това предложение“, посочиха представители на Работническия съвет. Според тях вместо да се стоят нови капацитети в Източна Европа, концернът би трябвало да насочи компанията към вече съществуващи мощности.

Това поставя автомобилния гигант пред опасността от ново ограничаване на производството и задълбочаване на вътрешната борба за власт между работодателите и работниците.

Говорител на Волфганг Порше, наследник на едноименната фамилия и представител на най-важната група акционери на концерна, който наскоро нападна Работническия съюз по време на Автомобилния салон в Женева, поясни, че той също трябва да носи отговорност за грешните решения в миналото.

Представителят на работниците Берн Остерло реагира остро на изказването на Порше. В интервю за в. Braunschweiger Zeitung Остерло дори настоя за последици и спрямо ръководството. „Не може да погребваме милиарди евро и това да остане без последици“, казва той по отношение на Дизелгейт и последните по-високи нормативни изисквания за изразходване на гориво и емисиите вредни газове. Само новите разпоредби са коствали на компанията през изминалата година поне 1 млрд. евро.

Още по темата

Напрежението в компанията сега намира изражение и в спора за възможния строеж на новия завод в Източна Европа. Началото бе дадено с преструктурирането на фабриката на VW в Емден, която трябва да се преквалифицира в производство на нови електрически автомобили. По тази причина производството на Passat, което ставаше в Eмден, трябва да се премести в завод на Skoda в Чехия. От своя страна пък Skoda ще има нужда от нови капацитети, които според ръководството ще трябва да се запълнят с изграждането на нов завод.

Мениджмънтът предпочита строителството на нова фабрика, за да се премахне риска от недостиг при доставките на Skoda.

Компанията разглежда 10 възможни предложения за заводи в четири страни – България, Сърбия, Румъния и Турция. Както стана ясно по-рано възможната инвестиция се оценява на 1,3 млрд.евро, без в тях да влизат възможните финансови подпомагания от страна на целевите държави, които могат да бъдат в размер на стотици милиони.

От друга страна работниците настояват, че преструктурирането на съществуващ, но недостатъчно натоварен завод за двигатели може да струва на VW само 200 млн. евро. Според служителите решението за строителството на нов завод ще е още една грешка в дългия списък погрешни решения на компанията.

И сега има трудности с натоварването на съществуващите заводи. Германският автомобилен гигант обаче се сблъсква и с други проблеми напоследък, като например с електрониката на новия Golf, чието производство трябва да започне през второто полугодие във Волфсбург. Затова е възможно да има проблеми с доставките на 80 000 автомобила, което ще причини загуба от пропуснати ползи в размер на до 400 млн. евро.

Заради подобни проблеми и производството на новия Passat в Eмден беше отложено с половин година.

В словашката столица Братислава пък производството на малкия автомобил Up беше спряно, а наследник засега не се предвижда.

За забавянията и за проблемите при капацитета според служителите е виновно единствено ръководството и главният изпълнителен директор Херберт Дийс.

Критики срещу Дийс има не само от страна на служителите, но и от ръководството. Едно от обвиненията срещу него е, че взима еднолично решенията си. „Той не мотивира достатъчно добре екипа, по-скоро вместо да ги подсигури, постига обратното“, казва високопоставен мениджър в автомобилния концерн. По думите му изобщо не може да става дума за конструктивна работа в екип.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (4)

1
 
4
 
4
преди 3 месеца
Да, за 400 млн. евро става въпрос, извиняваме се за грешката.
1
 
9
 
3
Blueberry до: rumeni72
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Да, но ако бяха написали 400 млн. евро. А виж цифрата - 400 млрд.
Очевидно е грешка, но нека да им я кажем.
1
 
12
 
2
rumeni72 до: abdul
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
само 5 000 евро на автомобил се пада.
12
 
2
 
1
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
"Затова е възможно да има проблеми с доставките на 80 000 автомобила, което ще причини загуба от пропуснати ползи в размер на до 400 000 млн. евро."

Това какво прави? Около 5 млн. евро на автомобил пропуснати ползи? И на тия проблем са им синдикатите?!

Още от Европа
Крайният срок за споразумението между Швейцария и ЕС се задава