Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

АПИ: Парите за ремонт и строеж на пътища са крайно недостатъчни

Следващата година след Стара Загора, в посока Бургас, също ще се прави голям ремонт, подобен на този около Чирпан

АПИ: Парите за ремонт и строеж на пътища са крайно недостатъчни

Снимка: АПИ

Средствата, които се заделят за пътища - за ремонти и ново строителство, са крайно недостатъчни. Това заяви в ефира на БНТ председателят на Управителния съвет (УС) на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Апостол Минчев.
Той подчерта, че парите, които се планират за поддръжка на пътища в последните 15 години, са в пъти по-малко от необходимите средства.

Минчев увери, че до края на юли отсечката между Чирпан и Стара Загора на АМ "Тракия" ще бъде готова и пусната.

„Проблемите са няколко. На първо място организационни въпроси, касаещи фирмите подизпълнители, на второ място - имаше некачествено изпълнение от една от фирмите, дължащо се на неспазване на технологии, на несъгласувани с нас материали. И на трето място, затрудненията, идващи от временни метеорологични условия", обясни шефът на АПИ.

Днес или утре ще започне изгребването на настилката и след това ще бъде положена нова за сметка на изпълнителите. Ремонтът ще струва около 90 млн. лв., припомни Минчев. 

Още по темата

По думите му гаранцията за тези ремонти е 2 години. Той обаче уточни, че при новото строителство гаранциите са по-големи, възможно е да се заложат в договора по-големи от нормативно изискуемите.

Апостол Минчев обяви, че след Стара Загора, в посока Бургас, също ще се прави подобен ремонт, но вероятно следващата година.

Относно ремонтите на АМ „Хемус“ и тунел „Витиня“, шефът на АПИ отбеляза, че там проблемът е комплексен и засяга както самото изграждане, така и поддръжката. „Изграждането било при доста занижени критерии и изисквания, а поддръжката е била много козметична. Към момента няма притеснения, но е факт, че тунелите ще изискват непрекъснато специална грижа“, каза Минчев.

Той призна, че в рамките на тази „ин хаус“ поръчка, осъществена за строителството на АМ „Хемус“, е имало „много смущаващи неща“.

Той изтъкна, че промяната е по искане на „Автомагистрали“, като тя е технически много спорна. Промяната е връхната конструкция на съоръженията и един от тунелите на магистралата бил превърнат в траншеен изкоп. „Това е техническа недомислица и това, което би следвало да бъде направено е експертиза на високо ниво за това дали тази промяна е разумна или не е“, посочи Минчев.

Относно тол системата той обясни, че за да работи както трябва, трябва да се коригира и да няма политически чадър над нея, а да се остави на професионалисти, които знаят какво правят и какво търсят. Според шефа на АПИ приходите, които се генерират са около 300 млн. лв. на година и те покриват издръжката на тол системата.
Той обаче призна, че нещата не са изрядни, като се започне още от софтуера, събирането на таксите и от най-високо ниво един куп от пътищата, които е трябвало да бъдат в тол системата, но са извадени.

По статията работиха: Ралица Пейчева, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Кадър на деня за 21 октомври