Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Българите карат най-старите автомобили в Европа, твърди проучване

Средните дневни приходи на българина ще му позволят да купи гориво за изминаване на 523 км., докато човек от Монако ще тръгне на дълго пътуване от 6850 км.

Българите карат най-старите автомобили в Европа, твърди проучване

Снимка: АПИ

Българите карат най-старите автомобили в Европа и могат да си позволят кратки пътувания. Швейцарец със своето дневно възнаграждение може да измине с автомобил повече от 3400 км. Българинът – 523. В България на пътищата човек загива 4,5 пъти по-често отколкото в Норвегия. Това показват данни от проучване на експерти на rankomat.pl.  

„През лятото на 2020 г. сме принудени да се оттеглим от традиционния обществен транспорт. Европейците ще седнат в леките си автомобили. Колко ще струва пътуването с лек автомобил? Това зависи. Цената на горивото в европейските държави значително се различава. Цената на горивото в България е само 60% от цената на горивото в Монако. Но, когато сравним нивото на възнагражденията се оказва, че жителите на Монако, въпреки високите цени на горивото, ще изминат много по-голямо разстояние при зареждане на гориво за дневното си възнаграждение“, пише още в докалда.

Според данните най-евтино е горивото за жителите на Централна и Източна Европа. Те обаче също така имат много по-ниско възнаграждение. Жителите на най-богатата страна Монако печелят дневно 21 пъти повече отколкото среден български жител.

Българинът печели средно 10 пъти по-малко от шведа и 2 пъти по-малко от жител на Чехия.
Диспропорциите в разстоянието, което ще изминат жителите на отделните държави за ежедневното си възнаграждение, са огромни, твърдят експертите. Средните дневни приходи на българина ще му позволят да купи гориво (на местни цени) за изминаване на 523 км. Холандецът ще измине 3 пъти по-дълъг път - 1680 км. Жителят на Монако ще тръгне наистина за дълго пътуване - 6850 км.

С гориво, закупено с ежедневни приходи българин ще стигне недалче от Тирана, но  жителят на Монако ще достигне до далечния Джиджига  в Етиопия.

„Жителите на Люксембург и Великобритания имат най-младия парк от леки автомобили в Европа, дори швейцарците карат статистически по-стари автомобили. В Централна и Източна Европа все още се движат много стари превозни средства. Срамният рекорд е на България. Тук средният статистически автомобил е на повече от 20 години“, пише в доклада. 

Най-високата смъртност на милион жители се наблюдава в Румъния - 96 смъртни случая на 1 милион жители, докато най-безопасно е на пътя в Норвегия (20 смъртни случая/1 милион жители). Българският резултат не е много по-добър от румънския (90 смъртни случая/1 милион жители).

Що се отнася до предпочитанията за пътуване на жителите на Европейския съюз, по-голямата част от пътуванията са вътрешни пътувания. Само 29,5% от всички пътувания са пътувания в чужбина.
Страните, в които по-голямата част от пътуванията на техните жители са в чужбина, са Белгия, Люксембург, Малта и Словения.

Най-популярната дестинация за пътуване за жителите на ЕС е Испания (над 20% от пътуванията в чужбина на жителите на ЕС). Италия е на второ място (повече от 15%), следвана от Франция (по-малко от 9%). България не е популярна дестинация - малко над 1% от пътуванията в чужбина на европейците е времето, прекарано тук.

Извън Европейския съюз най-честите дестинации са Великобритания, САЩ и Швейцария. И така - предимно Европа.

Средните разходи на европейците за едно пътуване са в диапазона от 135 евро до 827 евро. Най-много харчат норвежците, жителите на Люксембург и Швейцария. Най-малко - жителите на Централна и Източна Европа: румънците, чехите и българите.

Българите харчат малко - 153 евро. В цяла Европа по-малко за пътуване харчат само румънците и чехите. Словаците харчат средностатистически за едно пътуване с около 100 евро повече.

По статията работиха: Ралица Пейчева, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (13)

   1| 2    
3
 
2
 
13
Mechkata до: onezero
преди 1 месец
от марка до марка има разлика, както и от поддържана до поддържана кола.
Виждала съм рено клио 91ва година да харчи 10 на сто, колкото едно бмв...
Ново Сузуки игнис 2019г 4х4 - 33хил.лв фул екстри харчи 4.5-5 на сто извънградско..
относно частите...все по-трудно се намират за стари коли...почва се едно дирене и поръчване от чужбина (опит от Ауди В4)
4
 
3
 
12
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Автомобил втора ръка на 28 години, харчи малко, има климатик, автостъкла, автозаключване, яка стереоуредба, частите са около 10 пъти по-евтини от тези на новите - това ми е работната кола.
Другата е нещо подобно ама доста по-лъскава и поддържана по отношение на външния вид, десетина години по-млада и не толкова изгодна откъм части, но пък като си я пазиш се чупи много рядко.
Не знам защо е този вой, ако е за зелените им сделки и двете са с катализатори, май някой *** не може си продава колите - тия двете взети заедно струват около 10% от цената на една нова бричка де компютърът като каже "бау" и оставаш на пътя
1
 
3
 
11
преди 1 месец
А на това проучване какъв му е смисъла? Ще вземе правителството да го прочете и да се замисли дали да не въведе механизми за стимулиране закупуването на нови автомобили? Ха-ха-ха!!!
6
 
6
 
10
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Омръзнаха ми глупави статистики, реалната картина е по различна и всеки го знае, виждал съм много оплезени западняци дето са се начели с такива статистики и като дойдат в България и пада ченето, започват да питат, ма как така, нали сте бедни, откъде такива скъпи автомобили, голями подредени къщи и разни такива. Да си ги заврат някъде отзад тези статистики. Ще не питат колко квадратни милиметри недвижимост може да си купи с дневната заплата този дето изминавал много километри и колко квадратни сантиментри другия с малкия пробег.
1
 
8
 
9
Repoman до: Minka
преди 1 месец
Е аз точно това обяснявам. Не говоря за гастербайтерите, те колите им не са регистрирани в БГ-то, а за тукашния народ. Масово се купуват стари автомобили от тези марки, основно за меренето, и първата работа след покупката е да се смъкне катализатора в сервиза, едно че вече е заминал, а новия струва няколко бона, и второ да гори по-малко, защото тези марки не са от икономичните. И вечерта да си я паркира пред панелката ... , защото гараж няма. Абе тарикатска му работа. Не знам за вас, но за мен подобна селяния си е дразнеща.

Още от Икономика и политика
Болниците - относително готови за пандемията