IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Кабинетът задвижи няколко мащабни железопътни проекта

Започват ремонти на жп гара Пазарджик, Централна гара София и тази в Бургас

11:00 | 27.08.13 г.
Кабинетът задвижи няколко мащабни железопътни проекта

Спазвайки обещанието си да заложи повече на железопътна инфраструктура през новия програмен период 2014-2020 г., кабинетът започна работата по три големи жп проекта - основен ремонт на гарите в София, Пазарджик и Бургас.

Освен това от Пазарджик до Свиленград започва строителството на скоростни отсечки и основен ремонт на съществуващи трасета с цел до 2020 година да могат да се движат свободно скоростни влакове.

Проектите са част от плана на кабинета да съживи железопътния транспорт, а и да помогне за оздравяването на БДЖ. Припомняме, че ресорният министър на транспорта Данаил Папазов вече неколкократно заяви позицията на правителството, че кабинетът ще фокусира вниманието си приоритетно в развитието на железопътния сектор.

Един от приоритетните проекти е ремонтът на жп гара Пазарджик. Вчера министър Папазов съобщи, че се очаква до дни да стартира работата за нейното модернизиране в рамките на ОП „Транспорт“. Министърът определи гарата в Пазарджик като едно от най-лошите жп съоръжения у нас, в което не може да се "получи добре услуга за клиентите". Причините за забавянето на старта на обновяването й до този момент са свързани с обжалването на проведения конкурс за фирма изпълнител, обясни той. Министърът допълни, че жалбата е оттеглена и вече няма пречка реконструкцията да започне. Стойността на проекта е около 3,5 млн. лв.

Припомняме, че вече започна и ремонтът на столичната Централна гара, както и на тази в Бургас. Освен тях ремонт е започнал и на всички гари по трасето Пазарджик - Свиленград. 

Главната цел на правителството в областта на траснпорта е до 2020 г. България да има изцяло модернизирани жп линии по направлението Драгоман – София – Пловдив – Свиленград, което ще осигури възможността влаковете между сръбската и турската граница да се движат със 160 км/ч., посочи транспортният минитър.

Проектът за реконструкция и електрификация на железопътната отсечка Димитровград – Харманли е на стойност 136 млн. лв. без ДДС. Изпълнител на строителните дейности е фирма „Терна“ АД, а срокът за завършването му е 14 август 2014 г.

В България влакове, които могат да се движат със скорост от 160 км в час са мотрисите "Дезиро" na Siemens. На този етап страната ни все още не се е възползвала от тях, тъй като липсва инфраструктура, която да позволи употребата им на високи скорости.

Подготвени са проекти за ремонтиране на жп участъци и в Северна България като най-скоро предстои да бъдат обновени отсечките Варна-Русе и Видин-Метковец.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:01 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още