Билетите за пътуване с влак ще поскъпнат с до 10% от 1 януари 2013 г. Това съобщи пред Investor.bg председателят на борда на директорите на БДЖ Холдинг Владимир Владимиров.
Той поясни, че през октомври ръководството на железницата ще вземе окончателно решение с колко точно ще бъдат увеличени цените на жп билетите.
„Ще бъде изготвен експертен анализ. Възможно е увеличението да е и с 3%, но при всички положения поскъпването няма да е с повече от 10%“, коментира Владимиров.
Промяната в цените на билетите е част от мерките за преструктуриране на холдинга с цел финансовото му оздравяване.
Преди дни станаха ясни част от промените, които ръководството на холдинга представи на Министерство на финансите във връзка със съкращаването на разходите си и увеличението на приходите си. Владимиров заяви, че към края на август ще бъде направена допълнителна пълна актуализация на посочените мерки и към началото на октомври ще бъдат ясни на обществеността. Той увери, че повече промени в дружеството, след това, не се очакват.
Последното повишение на цените за пътуване с бързите влакове със задължителна резервация беше от началото на декември средно с 15 на сто. Още тогава беше съобщено, че увеличаването на цените на билетите за пътуване с влак е една от допълнителните мерки, които ръководството на националния железопътен превозвач предприема за ускоряване на реформите в дружеството.


Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
преди 13 години Това управление на страната е толкова икономически неграмотно.....Тръпнем в очакване кога ти "умнико" ще се заемеш с управлението на държавата...ама преди това требе да излезеш на светло и да пишеш със собствените си имена, а не с нищо не показваш ник нейм... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години РЕАЛНАТА цена на жп билетите се определя от пътниците. Ако услугата е мизерна, а цената висока има доста алтернативи - самолет, автобус и кола. Влаковете не стига, че са мръсни, опасни, а и бавни. Това управление на страната е толкова икономически неграмотно, че ако някой извън България, ако се интересуваше от нас и ни наблюдава, ще се пръсне от смях, а след това ще почне да реве. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Да се вдигат с 10-15 на сто всяка година цените за абсолютно мизерна услуга, е антилогично решение, което може да доведе до обратен на желания ефект.А и къде остават социалните функции на железницата - не ползваш ли някакъв вид намаление, няма никакъв смисъл и си е чест мазохизъм да пътуваш с влак. отговор Сигнализирай за неуместен коментар