Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Кога ще се появи български еднорог?

Neo Gravity ще се старае да инвестира в повече компании в България, каза Павел Езекиев, съосновател и управляващ партньор

гледано: 3204   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
1 гласа

Повечето компании стартират бизнеса си в България, но след това бягат в САЩ или Великобритания. Въпреки това е въпрос на време да се появи български еднорог, но би трябвало да го наричаме български само когато компанията остане тук. Това каза Павел Езекиев, съосновател и управляващ партньор в Neo Gravity и Neo Ventures, в ефира на предаването "В развитие" по Bloomberg TV Bulgaria.

"Neo Gravity ще се старае да инвестира в повече компании в България. В индустрии с рискови капитали също има няколко добри компании, които имат потенциал да станат еднорози. Там предприемачите са налице, но капиталовите пазари могат да изиграят лоша шега“. 

Още по темата

Новият инвестиционен фонд Neo Gravity избра първите три компании, в които ще вложи част от първоначалния си капитал от 5 млн. евро. Производителят на веган сирена Cheese the Queen и пивоварната Sofia Electric Brewing Co. привлякоха по 50 000 евро от фонда. Производителят на кола маска Ла Диг получава инвестиции в размер на 3 млн. евро. Новият фонд се управлява от екипа на Neo Ventures.

"Повечето фондове за рискови капитали в ранна фаза са затворени – първо набират даден обем капитал и после имат срок да го инвестират, а след това да върнат парите. Това поставя доста ограничения пред инвеститорите и предприемачите. При неблагоприятна икономическа ситуация парите могат да свършат по средата на фонда. Когато работиш с вечен фонд, нямаш такива ограничения". Павел Езекиев смята, че вечните фондове изискват по-образовани инвеститори. 

От думите на госта стана ясно, че от фонда използват 4 критерии за подбор на компаниите, в които искат да инвестират: екипът, услугата или продукта, пазара и елементи извън капитала.

Съоснователят на Neo Gravity смята, че пандемията е създала нова потребителска култура – поръчват се все повече продукти онлайн.

"Стоките от битово значение - храна, козметика ще претърпят промяна на начина на поръчка и консумация. Няма рязко открояващ се български бранд, нашата цел е да го създадем", посочи гостът.

Целия разговор вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , автор Екип на Bloomberg TV Bulgaria

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
2
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
На тоя как не му писна все на цицката ...

Още от Икономика и политика
Стефан Янев: През май състоянието на бюджета беше много притеснително