Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Спират работа някои от най-големите автофирми в България

Не е изключено при ненамеса от страна на държавата отделни производства да бъдат изнесени в други страни, предупреждават от бранша

Спират работа някои от най-големите автофирми в България

Снимка: Pixabay

Спират работа някои от най-големите фирми, поддоставчици за автомобилостроенето. Това съобщават от Българската браншова камара машиностроене.

"Линамар България", Русе ("Монтюпе") спира работа до 10 април. Първоначалното им съобщение бе, че спират работа от 6 до 10 април. На 25 март съобщиха, че спират работа от 30 март до 10 април.

От "ВИТТЕ Аутомотив", Русе - от 16 до 20 март са в отпуск 30% от работещите; от 23 до 27 март други 30%. Цялото производство спира да работи от 30 март в двуседмичен срок. Опасенията на русенското ръководство са, че китайските поддоставчици възстановяват производството си. Техните конкуренти от Мексико не са спирали работа и вероятността да бъдат изместени от тях е много голяма. 

Още по темата

Преди дни от „Язаки“ прекратиха работа и в трите си завода у нас за две седмици.

Поддоставчиците за автомобилостроенето са в тежка ситуация, посочват от браншовата организация и изреждат причините за това. Първата е невъзможност да извозват работещите, голяма част от които живеят на 70-80 км от завода - поради мерките за ограничаване на разпространението на коронавируса. Втората причина е започващата криза поради спиране на европейски фирми, произвеждащи автомобили.

Не е изключено при ненамеса от страна на държавата отделни производства да бъдат изнесени в други страни, предупреждават от организацията.

И "Бургаска корабостроителница" остава без работа. Независимо, че има договор с Русия за ремонт на определени кораби по график, руските специалисти, които трябва да присъстват и консултират дейностите по ремонта, не могат да дойдат в България. Договорът за ремонт на руски кораби не е прекратен, но изпълнението му се отлага неопределено във времето. Забавят се и срокове за доставка на материали от западните страни. Вместо за 10-12 дни доставките стават за 20-25 дни.

В най-големия кораборемонтен завод "Одесос", Варна довършват ремонта на кораб, но не е ясно кога и как ще пристигнат други кораби за ремонт, за които има договор. Причината - от тези страни не могат да пристигнат специалисти, контролиращи ремонта.

"Корабно машиностроене", Варна - спира работа за две седмици. Не може да експедира изработена продукция за Италия.

Редица фирми от другите подсектори на машиностроенето също са в тежка ситуация, пишат от Камарата и припомнят, че са подавали сигнализи нееднократно.

По статията работиха: Евгения Маринова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Euler Hermеs засега запазва рейтинга на България на ниво B2