Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

В края на годината столичани ще ползват първите 8 км от трета линия на метрото

Тунелопробивната машина излезе до Малък градски театър "Зад канала"

В края на годината столичани ще ползват първите 8 км от трета линия на метрото

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group

Кметът на София Йорданка Фандъкова и председателят на Столичния общински съвет (СОС) Елен Герджиков наблюдаваха работата на тунелопробивната машина, която днес излезе на крайната си точка до метростанцията на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" и бул."Янко Сакъзов", предаде БТА.

Кметът отбеляза, че в края на годината столичани ще могат да използват първите осем километра от трета линия на метрото от "Красно село" до бул."Владимир Вазов". Фандъкова каза, че за този програмен период са защитени 400 млн. евро европейски средства за изграждане на метрото. Общинското съфинансиране за третата линия е 130 млн. евро по думите на Фандъкова. 

С помощта на специализираната машина са изградени 7 км от тунела за третата линия на метрото от "Красно село" до Малък градски театър „Зад канала". Освен това се изгражда още 1 км до бул."Владимир Вазов" по друг метод.

Общото физическо изпълнение на етапа към февруари 2019 г. възлиза на около 88%, като на участъците, през които е преминала тунелопробивната машина, са изградени преобладаващата част от конструкциите на метростанциите и на целия метротунел. През пролетта ще започне поетапното извършване на архитектурно-довършителните работи на някои от метростанциите, изпълнението на част от релсовите пътища и монтаж на оборудването.

Вече са доставени 16 от новите метровлакове, каза Фандъкова. Те са произведени от "Сименс". Влаковете са с ниво на автоматично управление GoA3. 

Още по темата

Очакваното завършване на основната част от Етап 1 на Линия 3 е октомври 2019 г.

Тунелопробивната машина, която днес приключи работата си по този етап, е произведена през 2016 г. специално заради трасето на тази линия от софийското метро от германската фирма "Херенкнехт". Тя е специализирана за работа в слаби, силно оводнени почви. Машината тежи 1400 тона и носи името "Витоша".

Започнала е работа на 27 февруари 2017 г. от стартовата шахта в депо "Земляне" на ул."Житница". Тя е изградила двупътен тунел с външен диаметър 9,4 м в участъка от ул."Житница" през кв."Красно село", бул."България", НДК, "Орлов мост" до Малък градски театър "Зад канала". Машината е изкопала 420 000 кубика пръст, монтирала е 4000 пръстена, преминала е под нивото на две реки - Боянска и Перловска.

По статията работиха: Надежда Бочева, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
2
 
1
преди 3 седмици
Единственото читаво нещо в София.

Още от Икономика и политика
Преглед на печата за 26 март