Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Медии

Disney успокои инвеститорите с ръста на абонатите на стрийминг услугата си

Гигантът в развлекателната индустрия се опитва да компенсира инфлационния натиск и предизвикателствата в световната верига на доставки

Disney успокои инвеститорите с ръста на абонатите на стрийминг услугата си

Снимка: Bloomberg

Walt Disney разсея опасенията в сряда за бъдещето на видео стрийминга, отчитайки 7,9 млн. нови потребители на Disney+, макар че компанията предупреди, че проблемите с веригите на доставки и растящите заплати може да упражнят натиска върху финансите, съобщава Ройтерс.

Wall Street очакваше 5,3 млн. нови потребители на Disney+ от януари до края на март. Disney все още трябва да измине дълъг път, за да постигне амбициозните си, няколкогодишни цели, но растежът ѝ окуражи инвеститорите след по-слабите резултати на Netflix.

Гигантът в развлекателната индустрия се опитва да компенсира инфлационния натиск и предизвикателствата в глобалната верига на доставки, заявиха изпълнителните директори в разговор с анализатори.

Още по темата

„В момента е много трудно да прогнозираме с точност потенциалното финансово въздействие заради волатилността на ситуацията, но може да сте сигурни, че сме напълно наясно с нея и работим усилено, за да смекчим всеки натиск върху маржа“, заяви главният финансов директор Кристин Маккарти.

Акциите на компанията, които първоначално поскъпнаха след отчета, поевтиняха с 3% в следобедната търговия след разговора.

Disney трябва да достигне средно почти 9,1 млн. нови потребители на тримесечие, за да достигне долния край на целта си да добави между 230 и 260 млн. потребители на Disney+ до края на септември 2024 г. Главният изпълнителен директор Боб Чапек потвърди тази цел в сряда.

Най-голямата развлекателна компания в света залага бъдещето си на изграждането на телевизионна стрийминг услуга, за да се конкурира с Netflix – компанията, която първа привлече масовата публика към видео абонамента.

Netflix притесни Wall Street миналия месец, когато разкри, че е изгубила абонати през първите три месеца на 2022 г. и прогнозира още такива до края на юни. Резултатите на компанията удариха акциите на медийните компании и накараха инвеститорите да преосмислят очакванията си за онлайн видеото.

Общият брой абонати на Disney+, пусната през ноември 2019 г., е достигнал 137,7 милиона, заяви компанията в сряда, с помощта на нови заглавия, включително сериала Moon Knight на Marvel и филма „Мей червената панда“ на Pixar.

„Въпреки не толкова оптималните резултати благодарение на положителните цифри при абонатите Disney ще се справя добре“, заяви Шахид Кан, партньор в Arthur D. Little, консултантска фирма за технологии и управление. „Докато домакинствата рационализират стрийминг избора си предвид инфлацията, Disney+ ще се превърне в един от топ изборите и в истинска заплаха за Netflix”, посочи той.

Disney отчете коригирана печалба на акция от 1,08 долара, което е под прогнозите за 1,19 долара, сочат IBES данни на Refinitiv. Тя е повлияна от увеличението на ефективната данъчна ставка по печалбата извън страната.

Приходите възлизат на 19,2 млрд. долара, което също е под консенсусната оценка за 20,03 млрд. долара. Компанията заяви, че приходите са поели удар в размер на 1 млрд. долара от ранно прекратяване на филмово и телевизионно лицензиращо споразумение, което е позволявало на Disney да използва програмите в собствената си стрийминг услуга.

Бизнесът с тематичните паркове на Disney продължава силното си възстановяване след продължителните затваряния заради пандемичните блокади и ограниченията в посещенията.

Оперативната печалба от парковете възлиза на 3,7 млрд. долара, което е 50% увеличение на годишна база.

Затварянията на някои тематични паркове в Азия заради Covid-19 може да намали оперативната печалба с до 350 млн. долара през фискалното трето тримесечие, заяви компанията.

По статията работиха: Виктория Тошкова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Медии
Bulgaria ON AIR с награда от SOS Детски селища България