Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Медии

Publicis предупреди за безпрецедентно оттегляне на рекламни бюджети

За рекламната индустрия кризата ще е по-тежка от тази през 2009 г., твърдят от компанията

Publicis предупреди за безпрецедентно оттегляне на рекламни бюджети

Снимка: Balint Porneczi/Bloomberg

Ръководителят на един от най-големите рекламни конгломерати в света предупреди, че индустрията се сблъсква с много по-тежко оттегляне на рекламни средства, отколкото наблюдаваното в зората на финансовата криза, пише Wall Street Journal.

„Кризата ще бъде безпрецедентна по своята сила, комплексност и продължителност“, коментира Артър Садун, главен изпълнителен директор на Publicis Groupe, която притежава агенциите Leo Burnett и Saatchi & Saatchi. По думите му той очаква значително по-голямо изтегляне на средства тази година от 10-процентния спад през 2009 г.

„Всички сравняват тази криза с 2009 г., но това не е правилното сравнение“, коментира още Садун. „Няма никакво място за сравнение. Ще бъде по-голямо“.

Още по темата

Предупреждението не вещае нищо добро както за рекламния, така и за медийния бизнес. Но също така предлага ранен, по-ясен поглед върху степента в намаляването на разходите на компаниите от много по-широк спектър от индустрии – от търговци на дребно до производители на автомобили.

Рекламата често е един от първите разходи, които търпят съкращения от компаниите, които се опитват да запазят средствата си във времена на криза.

„Повечето от моите клиенти са в процес на запазване на средствата си в момента“, твърди директор на рекламна компания. „Почти всички казват: „В това време не ми е нужно да се рекламирам толкова“.

Секторите, които изтеглиха рекламните си бюджети, включват туризма, бързото хранене, търговията на дребно и автомобилния бизнес, твърдят от рекламната индустрия.

Свиването на разходите от тези индустрии, някои от които са най-тежко засегнатите от пандемията, са притеснителни, тъй като въпросните сектори попадат в категориите с най-големи разходи за реклама в САЩ.

Publicis, третата по големина рекламна холдингова компания, след WPP и Omnicom Group, е първата от трите, която отчита приходите за първото си тримесечие.

“През март спадът е по-сериозен от всичко, което сме виждали в миналото“, коментира Садун, коментирайки общо рекламните разходи.

Базираната в Париж Publicis отчете 2,48 млрд. евро приходи за първото тримесечие, което е със 17% повече спрямо година по-рано. Повишението се дължи на факта, че периодът е включвал допълнителни приходи от миналогодишното придобиване на Epsilon.

На органична база приходите от продажби през тримесечието са се свили с 2,9% - ключова мярка за индустрията, която премахва валутните колебания, придобиванията и отписванията.

Publicis, подобно на много европейски компании, не отчита пълните си финансови резултати за първото тримесечие, а само за първото полугодие и за цялата година.

Приходите през тримесечието са белязани от това колко големи са били регионалните разлики, на база на това колко рано коронавирусът е достигнал конкретните страни. Publicis твърди, че органичните приходи са спаднали с 15 на сто в Китай, с 9,2% в Европа и са нараснали с 0,5% в Северна Америка. „САЩ все още е в началото“, коментира Садун.

По думите му все пак има сектори, които показват признаци на живот, като този за луксозни стоки и търговията на дребно в Китай, където властите започнаха да разхлабват мерките за ограничение разпространението на коронавируса.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Медии
ЕП: Коронакризата изостря проблема със свободата на медиите