Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Медии

Publicis сложи край на серията спадове и се върна към растежа

Рекламният гигант наблюдава ръст на търсенето на дигитални услуги

Publicis сложи край на серията спадове и се върна към растежа

Снимка: Balint Porneczi/Bloomberg

Органичните приходи на Publicis Groupe са се увеличили с 2,8% през първото тримесечие, обяви рекламният конгломерат. С това той сложи край на серията спадове, докато влиянието на пандемията върху неговия бизнес продължава да отслабва, пише Wall Street Journal.

Органичните приходи са често използвана метрика, която не включва влиянието на валутните колебания, придобиванията и продажбите на активи.

Според главния изпълнителен директор на базираната в Париж Publicis Артур Садун по-голямата част от растежа е дошла от Съединените щати и Азиатско-Тихоокеанския регион. Publicis е собственик на агенции като Spark Foundry, Saatchi & Saatchi и Leo Burnett.

Някои клиенти в САЩ рестартират проектите си, а доверието на рекламодателите изглежда расте, допълва Садун.

Същевременно клиентите инвестират повече в дигитален маркетинг, за да достигнат до потребителите онлайн и да се подготвят за предстоящите промени в таргетирането и следенето на поведението на потребителите в мрежата, посочва още той.

„Клиентите осъзнават, че дигиталните канали, онлайн търговията и подходът „директно до потребителите“ ще бъдат по-съществени за растежа“, твърди Садун.

Той все пак призовава за предпазливост към предстоящата година, като отбелязва, че някои части на света все още се борят с несигурностите, породени от пандемията.

Още по темата

Нетните приходи на Publicis са се свили през първото тримесечие до 2,39 млрд. евро, спрямо 2,48 млрд. евро година по-рано. Сумата надмина очакванията на анализаторите за 2,29 млрд. долара според консенсусната прогноза, предоставена от Publicis.

Органичният ръст в Северна Америка, Азиатско-Тихоокеанския регион, Европа и Латинска Америка е надхвърлил прогнозите.

Органичните приходи в Северна Америка са се повишили с 4,7%, включително 5,1% ръст в САЩ. В Азиатско-Тихоокеанския регион нарастването е с 5,7 на сто, а в Латинска Америка – със 7,7 на сто. В Европа показателят се е свил с 1,8%, а в Близкия изток и Африка – с 11%.

Органичните приходи на Publicis Sapient, подразделението за дигитален маркетинг и технологични консултантски услуги, са се увеличили с 11,2%, благодарение на завръщането към работата през третото тримесечие на миналата година, обяви компанията.

Компанията за данни Epsilon, която Publicis придоби през 2019 г., е записала 4,7% ръст на органичните приходи, подкрепена от автомобилния сектор и по-голямото търсене на дигитални медийни услуги и такива, свързани с данните.

Садун разкри, че Publicis ще разгледа възможностите за придобивания зад граница, за да подсили международните операции на Epsilon, които в момента представляват само 5% от целия бизнес на групата, но бизнесът расте бързо.

За второто тримесечие на тази година компанията очаква да възстанови по-голяма част от органичните приходи, които загуби през същия период на 2020 г., когато рекламният бизнес беше тежко засегнат от пандемията, което означава ръст от 8 до 10 на сто.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Десислава Попова
Още по темата: Медии

Последни новини

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Медии
Verizon иска да продаде медийните си активи