Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Мобилни разплащания

83% от българите избират наложен платеж при онлайн пазаруване

51% от купувачите са склонни да запазват данните за платежните инструменти в акаунта за по-бързо плащане, показва проучване на GLAMI.bg

83% от българите избират наложен платеж при онлайн пазаруване

Снимка: Pixabay

83% от българите все още избират да плащат при доставка (наложен платеж), когато пазаруват през интернет. По-малко от 10% предпочитат да платят онлайн, а 8% от анкетираните избират метода на плащане според ситуацията. Това показват нагласите и изискванията на българските потребители към онлайн магазините в проучване на компанията GLAMI, определена като модна търсачка в около 100 сътрудничещи си електронни магазина, които събират в своя каталог над 550 хиляди продукта.

Още по темата

Основана през 2013 г. в Чешката република GLAMI е част от групата Inspigroup, мрежа от модни уебсайтове в 17 държави: България, Чехия, Гърция, Германия, Франция, Словакия, Унгария, Русия, Словения, Испания, Румъния, Турция, Бразилия, Хърватия, Литва, Литва, Латвия.

Резултатите от последното проучване на GLAMI.bg с отговорите на 2350 участници идват след края на Черния петък и в началото на празничния сезон, който е съпътстван от множество промоции и традиционни зимни намаления. През този период ще бъдат направени хиляди трансакции.

Повече от 20% от българите обаче не вярват на онлайн плащането.

Като най-важен аргумент за избиране на онлайн плащане, потребителите посочват, че не е необходимо да имат пари в кеш при доставката (39%), докато вторият най-популярен отговор е, че просто намират този метод за по-удобен, без да имат конкретна причина (35%).

По-голямата част от избиращите онлайн плащания използват дебитна или кредитна карта (малко над 87%), докато други платежни инструменти като PayPal, Apple Pay или Google Pay не са особено популярни в нашата страна.

Българите изглежда са запознати с удобството за по-бързо плащане при запазване на данните на картата в своите акаунти в електронните магазини (51% от респондентите отговарят положително на въпроса дали са склонни да запазват данните за платежните инструменти в акаунта за по-бързо плащане).

32% от тях го правят за удобство, докато 19% от анкетираните запазват данните за картата си само в доверени магазини. Въпреки това 43% заявяват, че не обичат да запазват този вид информация. Този висок процент е и доказателство, че има клиенти, които все още не се доверяват на процеса на онлайн плащане.

На въпроса кога е по-вероятно да платят с наложен платеж, 49% посочват като първа причина липсата на предишна покупка от магазина. Това подчертава необходимостта, особено новите „играчи“ в електронната търговия, да изграждат доверие в клиентите си още от самото начало (уебсайт, комуникация с аудиторията и др.)

Като второ условие, 46% от анкетираните отговарят, че биха избрали да платят в брой при доставка, ако имат възможност да проверят и тестват продуктите преди плащане. Това се потвърждава и при запитване на респондентите за причината, поради която предпочитат да плащат при доставка, когато пазаруват за мода.

55% от хората заявяват, че искат да проверят/изпробват артикула, преди да платят за него. Малко над 33% просто предпочитат да плащат в брой, а 22% като цяло не се доверяват на онлайн плащането.

Почти половината българи са готови да доплатят, ако могат да пробват поръчаните артикули преди да вземат окончателно решение за покупка.

Първият избор в предпочитанията на потребителите с 44% е пробването на артикула преди окончателното решение за покупка (от момента на получаване или у дома) и незабавно връщане на място. Изглежда, че дори процесът на онлайн пазаруване да е по-лесен, потребителите биха платили повече, ако могат да добият усещането за най-традиционното пазаруване (проверка, пробване, плащане, връщане), което им харесва във физическите магазини.

Как електронната търговия може да предложи такава услуга?

Алтернатива е да се определят конкретни места за вземане, където клиентите ще имат възможност, след осъществяването на онлайн покупката си, да продължат процеса с всички други стъпки, свързани с физическо преживяване. На второ място по готовност за доплащане е услугата доставка в рамките на един ден (малко под 22%).

Третият вариант за желание за доплащане е достъпът до ексклузивни и лимитирани колекции – 17%. Впечатляващ е процентът на хора, които не са готови да плащат допълнително за каквато и да била услуга – 15%.

По статията работиха: Петя Стоянова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от