IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

България и Турция са в шортлистата за новия завод на Volkswagen

Делегация от концерна е посетила София в началото на април, преди посещението на германския президент, предава DPA

09:21 | 12.04.19 г. 26
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Volkswagen напредва с процеса на избор на местоположението за новия си завод в чужбина. Според информация на Deutsche Presse-Agentur в шортлистата на кандидатите остават България и Турция. Въпреки това все още не е взето решение – по темата трябва да заседава и Надзорният съвет на своето заседание след Великден. Състезанието е отворено и нищо не е решено, поясняват пред DPA добре информирани източници.

И в двете страни разходите за персонал са много по-ниски, отколкото в Германия, а самата инвестиция е за около 1 млрд. евро. Компанията не коментира темата.

По-рано за плановете на VW за новото вложение алармираха Работническия съвет: служителите се притесняват за капацитета на съществуващите фабрики и призовават вместо да се правят нови инвестиции, да се използва един от съществуващите обекти.Това може да бъде една от фабриките за двигатели в Салцгитер, в Полковице в Полша или в Гьор (Унгария). Според наличната досега информация окончателното решението за нов завод следва да се взема при следващия кръг на планиране на заседание на Надзорния съвет през ноември.

Според DPA България продължава да има добри шансове за вложението. В деня преди посещението на федералния президент на Германия Франк-Валтер Щайнмайер в София в началото на април група мениджъри на Volkswagen е разгледала немскоезична детска градина в столицата. Това също е едно от условията, които се преглеждат от Volkswagen - автомобилопроизводителят не иска да остави нищо на случайността при избора на бъдещото си местоположение.

Предвид големите инвестиции в електромобилността заводите за двигатели на автомобилния гигант са подложени на особен натиск. Електрическите двигатели изискват според предишни изявления на изпълнителния директор на VW Херберт Дийс с 30% по-малко работа. Това вероятно ще повлияе на броя на служителите, но Дийс подчерта, че Volkswagen ще се ориентира по демографската крива и просто няма да удължава наемането на нови хора на мястото на пенсиониращи се служители.

Неотдавна стана известно, че до 7000 работни места могат допълнително да бъдат премахнати в администрацията поради автоматизация. Базираният във Волфсбург производител на автомобили обяви в средата на ноември, че ще увеличи инвестициите си в електромобилност, автономно шофиране и цифровизация до почти 44 млрд. евро през следващите пет години. От тези средства 30 млрд. евро са предназначени за електрическа мобилност, каза Дийс.

Той също така обяви, че производствата на Skoda Karoq и Seat Ateca трябва да бъдат преместени в нов, допълнителен завод за асемблиране на множество марки, като се търси място в Източна Европа. В същото време производството на Passat ще бъде преместено от Емден в завода на Skoda в Чехия, докато в заводите на VW в Цвикау, Хановер и Емден ще се асемблират електрически превозни средства.

Новият завод ще трябва облекчи производството на Skoda. През миналата година главният изпълнителен директор на дъщерното дружество на VW Бернар Майер заяви, че капацитетът на заводите на Skoda в Европа е напълно запълнен.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:53 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

6
rate up comment 17 rate down comment 39
Sakamano
преди 5 години
С Ердо или без Ердо, Турция е по-добрия избор. Автомобилните заводи се строят близо до потребителите, а в сравнение с нашия, турския пазар е голям... Плюс това, нашенеца търси да си купи баварец на старо, а турчина предпочита нова кола, макар и да е от нисък клас.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 11 rate down comment 3
data
преди 5 години
Само че , ако наистина искат да спрат наплива от Близкия изток това е единственото ефективно решение :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 41 rate down comment 7
data
преди 5 години
След оповестяване на листата за Летище София това е втората наистина добра и значима новина за България - нй-накрая сериозни компании в региона . Поздравления п.п. Ако наистина го оповестят по Великден и България печели , Боце със сигурност ще спаси кожата а и най-вероятно ще спечели изборите
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 9 rate down comment 49
sdar
преди 5 години
Едва ли ще е Бълагрия:1. Тук скоро няма да има кой да работи, защото образованата работна ръка отгледана при комунизма вече започна да се пенсионира или да емигрира. А при капитализма образованието не е приоритет.2. В Турция образованието не е спирало да бъде национален приоритет.3. Много турци с години си работят в Германия, т.е. гермаците ги знаят че стават за работа. Ако завода е в Турция, реално пак същите хора ще работят, просто няма да се налага да ходят до Германия.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 28 rate down comment 5
TomaNeverni
преди 5 години
Логистично площадката на Кремиковци е най добрия избор, ама " НЯМА хора батее..."
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 53 rate down comment 1
zelka007
преди 5 години
с нетърпение очаквам ердоган да продължи с изказванията за нацизма ... а Бащицата да закара немската делегация в евксиноград на по една-две-три сливови и агнешко печено с босилек ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още