Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини и анализи

Алтерко: Искаме да предложим продуктите си не на 20, а на 200 телекома

Борсовото финансиране ще ни позволи да вадим продуктите си на пазара не за 6, а за 3 месеца, заяви изпълнителният директор Димитър Димитров

Алтерко: Искаме да предложим продуктите си не на 20, а на 200 телекома

Димитър Димитров, изпълнителен директор на Алтерко. Снимка: Investor.bg

Амбициозни идеи за бързо развитие зад граници изяви при представянето на плановете си за борсов дебют българската технологична компания Алтерко АД. 

„Досега генерирахме доход, развивахме продукт и го продавахме, а с печалбата разширявахме или развивахме нов продукт. Но това се случва бавно. С борсовото финансиране от IPO-то на Алтерко сега искаме да постигнем много в роботиката, където са MyKi и She (два от продуктите на компанията, б.ред.). Да бъдем основен играч, а не да видим как пазарът ни изпреварва. Да вадим продуктите на пазара не за 6 месеца, а за 3 месеца, да ги предложим не само на 20 телеком оператора, а на 200“, заяви изпълнителният директор на Алтерко АД Димитър Димитров при представянето на публичното предлагане на компанията в препълнената зала "Мусала" на хотел Хилтън в София във вторник вечерта.

По думите му в момента компанията се развива бавно, въпреки че България има потенциал, особено в роботиката.

"Видяхме с продукта ни MyKi (детския е-часовник с GPS, б.ред.) как за кратко време може да се постигнат резултати. Бъдещето е в свързаните устройства. В момента има 9 млрд. свързани устройства и 2,6 млрд. смартфони в света. Сега ние работим с 20 телекома в 7 страни на 3 континента, които имат достъп до 1 млрд. потребители. Целта ни е да дадем възможност на тези и други телекоми да продадат продукти на своите клиенти, като часовниците за деца MyKi и системите за управление на дома She”, уточни Димитров.

В момента компанията води преговори за предлагането на системата за управление на дома She чрез мобилните оператори, както и чрез строители на нови сгради, които да оферират апартаменти с умно управление, а именно - отдалечено управление на климатика, осветлението, охраната, безжичния интернет и всичко друго, захранвано от електричество. 

За компанията и продуктите и услугите ѝ

Още на 1 август 2016  г. компанията обяви, че часовникът MyKi се ползва в България от 10 000 деца. От началото на септември 2016 г. у нас той се предлага освен от Мтел, и от Telenor. Устройството дава възможност на най-малките да се обаждат на родителите си, то разполага с паник бутон, а родителите могат да следят детето си, както и дали излиза от зададен териториален периметър. В чужбина устройството е налично в мрежите на операторите T-Mobile и Vala, а скоро би трябвало да се появи в още 4 страни.

„В момента има пик на интереса към MyKi, като той постоянно нараства, а ние имаме уникален бизнес модел на дистрибуция чрез мобилни оператори. Последните искат да продадат повече SIM карти и ние им отворихме път към пазара на 3-10 годишните, за които телефоните и таблетите не са полезни“, сподели Димитров, уточнявайки, че скоро ще се появи и устройства за проследяване на домашни любимци и селскостопански животни.

Устройството за управление на електрическите уреди в дома She пък разполага с датчици, включително за опасни елементи във въздуха. Продуктите MyKi и She са нови за компанията и са част от „интернет на нещата“ или “internet of things” или IoT, поясни Димитров.

Иначе компанията стартира дейността си още преди 15 години с продажба на рингтонове чрез SMS. 

В момента 90% от всички SMS-нотификации в България се осъществяват през Алтерко, сподели Димитров. Това са например SMS за ползване на банкова карта, или извлечение от кредитна карта, или за забравена парола във Facebook, за доставка по куриер, за игри от типа „Изпий бира и прати кода под капачката“, за игри на Milka например и т.н.

Продуктите MyKi и She са изработени в България с китайски части, произведени под надзора на германска компания, сподели Димитров. Според него Китай е номер едно в хардуера, но по отношение на интерфейса, софтуера, връзките с телекоми и поддръжката не може да копира модела на Алтерко. Освен това в азиатската страна е налице глад за европейски продукти и има голям интерес към продуктите на технологичния производител. 

Алтерко стана разпознаваема именно с продуктите MyKi и She, въпреки че 90% от SMS-нотификациите в България се изпращат чрез нейна система. Така например повечето дарителски DMS кампании са изработени от Алтерко, както дружеството обслужва и  SMS плащанията за паркиране в България (без София и Бургас) и в 3 града в Македония.

Оторизационният код при регистрация във Viber също се получава от потребителя с помощта на технология на Алтерко. Компанията поддържа и мобилните сайтове на редица телекоми, като получава и дял от извършените плащания през тях.

Партньорите на Алтерко са над 20 мобилни оператора в 7 държави на 3 континента с достъп до 1 млрд. потребители. Клиенти са над 300 корпорации, оборотът на Алерко е над 28 млн. лв. годишно и има над 100 служители, а екипът се разраства постоянно.

С основен дял в приходите на компанията е България с дял от 43%, следва Сингапур с 15%, Румъния - с 14%,САЩ - с 16% и Малайзия с около 10%.

Основни акционери в Алтерко АД са Димитър Димитров с 43,39%, Светлин Тодоров с 43,39%, Виктор Атанасов с 8,3% и други с 4,91%.

За предлагането на акции

Срокът за подаване на поръчки за покупка на акции от Алтерко АД тече от вчера (20 септември) и е до 19 октомври 2016 г., заяви Ангел Рабаджийски, изпълнителен директор на Карол АД, по време на презентацията в Хилтън. Карол е посредник по предлагането на IT компанията. 

Индикативната цена е в диапазона 1,1 – 2,2 лв. за акция, като се предлагат 1,5 млн. акции, а минимумът за успех на предлагането е продажба на 750 000 акции.

„Ценовият диапазон е толкова голям - между 1,1 и 2,2 лв., защото няколкото метода за анализ на база дружества аналози дадоха такава оценка. Оставяме на инвеститорите да преценят каква да бъде цената“, обобщи Рабаджийски.

Средствата от увеличението на капитала ще се използват за развитието и налагането на продуктите MyKi и She, както и за оборудване на развоен технологичен център в България.

На въпрос на Investor.bg какъв е потенциалът на продукта She и какви са прогнозите за приходите, Димитър Димитров отговори така - „Изглеждат много добри и ни е страх да ги споделим. Показвайки She на изложение, всеки казва "искам го”. После, при стартиране на предлагането на пазара, потребителите трябва да бъдат научени да го ползват. Има два начина за дистрибуция. Първо - чрез новостроящите се сгради, чиито строители са готови да предлагат smart up апартаменти". Алтерко им предоставя устройствата на ниска цена.

Втората линия за дистрибуция са мобилните оператори, които могат да предложат интернет чрез She, който може да е и рутер и да управлява климатика, преди потребителят да се прибере вкъщи. 

"В България има 4 млн. мобилни клиенти, ако само 1% искат да ползват She за автоматизация, става дума за 40 000 устройства. В Румъния са 15 млн. абоната и потенциални 150 000 абоната на She. Няма да е бързо, защото работата с потребителите е огромна", поясни още Димитров.

Компанията счита за свои конкуренти Samsung , Panasonic, LG. Според мениджмънта обаче те възнамеряват да продават устройствата за автоматизация през магазините за техника, а не през мобилните оператори, което може да се разглежда като предимство за българската компания.

"Мобилните оператори субсидират продуктите ни, защото чрез тях продават 2-годишен договор за ползване на SIM-карта“, поясни Димитров. „Ние не гоним ритейл мрежата, а мобилните оператори, защото те имат мрежа, а ние им даваме оръжието, с което да продават“, обобщи изпълнителният директор. 

След подаването на поръчки до 19 октомври 2016 г. ще последва обявяване на цената и разпределението на акциите на 20 октомври. Крайният срок за плащането им ще е 25 октомври 2016 г.  Може да се подават както лимитирани, така и пазарни поръчки за пари или брой акции. Текущо дружеството има издадени 13 500 000 акции, а при пълен успех на предлагането те ще достигат 15 млн. броя.

Презентацията на Алтерко АД е публикувана в уеб страницата на Карол, където са поместени също графикът и документите на предлагането.

Вижте и снимки от презентацията.

По статията работиха: автор Мариян Йорданов, редактор Бойчо Попов
Още по темата: Новини и анализи

Последни новини

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (10)

1
 
9
 
10
bgMan до: salt
преди 2 години
Сносен модел smartwach с едногодишна гаранция и качествен хардуер поръчан от Китай е 10$.
3
 
5
 
9
misanthrope до: salt
преди 2 години
Няма профилна снимка
Да, за подобна цена може да се вземе нормален телефон, с който няма да можеш да виждаш къде е детето, няма да има зони за сигурност и накрая, който детето ( 7-9 годишно) ще загуби максимум след 1 месец
0
 
10
 
8
преди 2 години
Няма профилна снимка
Че е скъпо, така е. Подобните модели от интернет магазини излизат около 50лв., но то се предполага че човек реално купува устройството заради софтуера, който е писан тук. Предполагам че самите часовници реално сигурно са поръчвани някъде в Китай, едва ли ги сглобяват тук. Обаче за подобна цена наистина може да се вземе нормален телефон, който детето ти да ползва поне 3-4г., а не такъв часовник с много ограничени възможности.
0
 
18
 
7
преди 2 години
Няма профилна снимка
Много висока цена търсят за MyKi, гледах 170лв. Толкова струва един добър китайски телефон от тези с големите батерии и 5" екран, такъв който може да купиш на детето си за всякакво ръчкане. Хем батерията няма да свършва всеки ден, хем ще върши и много повече работа. Отделно подобни китайски джаджи струват значително по-евтино.
6
 
6
 
6
преди 2 години
Няма профилна снимка
Вчера поръчах MyKi към МТел. Малкият се е зарибил и ме замъкна първо в теленор (където го бяха свършили и чакаха зареждане в края на месеца).
Доколкото прочетох отзиви на потребители, повечето хвалеха устройството.
Успех и от мен на фирмата, явно се опитват да правят реални и полезни неща.

Още от Новини и анализи
SOFIX започна седмицата с лек ръст