IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

България става все по-важен пазар за "Телелинк БСГ"

Дружеството увеличава консолидираните нетни приходи от продажби, като основен фактор за ръста е местният пазар

19:00 | 31.08.21 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

„Телелинк Бизнес Сървисис Груп“ АД ускорява продажбите през второто тримесечие и поддържа темпа на ръст на печалбата.

Това се вижда от консолидирания отчет на дружеството към края на юни, публикуван в сайта x3news.com.

Консолидираните нетни приходи от продажби към края на юни възлизат на 98,324 млн. лева спрямо малко над 65 млн. лева година по-рано, като се отчита увеличение от 51% на годишна база. През първото тримесечие са реализирани 40,85 млн. лева, а през второто приходите от продажби нарастват до 57,44 млн. лева.

Дружеството увеличава разходите за маркетинг и за заплати на годишна база до, съответно, 3,814 млн. лева и 2,588 млн. лева.

Реализираната към края на юни нетна печалба възлиза на 8,132 млн. лева спрямо 6,434 млн. лева към края на юни 2020 г., което представлява годишен ръст от 25%.

ОБОБЩЕН ОТЧЕТ ЗА ПЕРИОД:
От началото на годината

В доклада на компанията се посочва, че основен фактор за ръста на приходите са нарастващите продажби на местния пазар на ТБС ЕАД и значителни приходи от задгранични клиенти с основен принос на глобално обслужвани мултинационални компании. Дружеството формира 73% от общите приходи на групата към края на юни спрямо 57% преди година.

На пазарите в Сърбия, Черна Гора, Босна и Херцеговина и Словения се отчита относително забавяне от 3%, като регионът формира 25% от консолидираните приходи на групата, макар и значението му да намалява (по същото време на 2020 г. делът му е 39%).

България е водещ пазар с нетни приходи от продажби в размер на над 68,8 млн. лева, като годишният ръст се удвоява, следвана от Сърбия с почти 9,3 млн. лева и сливения с 6,5 млн. лева.

Относително забавяне бележат и общите продажби в регион Югозападни Балкани, обединяващ дъщерните дружества в Македония и Албания, където Групата отчита общ спад от 14% основно във връзка с по-ниските продажби към клиент от албанския телекомуникационен сектор.

По основни категории и продукти групата реализира най-силен ръст – 271%, в категорията Други, 197% в категория Модерно работно място заради нарастващия брой големи проекти в българския образователен сектор и 132% в Облачни решения. Най-силно е намалението на постъпленията за сектора Корпоративни мрежи – 32%, и Решения за телеком оператори – 28%.

В последната година акциите на дружеството поскъпват със 78,18%, като пазарната капитализация достига 183,75 млн. лева.

Свързани компании:

Телелинк Бизнес Сървисис груп АД(TBS)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:50 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още