IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

GfK: Потребителските нагласи в Германия ще стигнат историческо дъно през май

Индексът на потребителското доверие на института се очаква да спадне до -26,5 пункта заради войната в Украйна и инфлацията

13:13 | 27.04.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Ben Kilb/Bloomberg</em></p>

Снимка: Ben Kilb/Bloomberg

Потребителските нагласи в Германия се очаква да се свият до историческо дъно през следващия месец, тъй като войната в Украйна ускорява инфлацията и увеличава разходите на домакинствата, като намалява надеждата за възстановяване след пандемията, пише Ройтерс.

Индексът на потребителското доверие на института GfK, базиран на анкета сред около 2000 германци, ще се свие до -26,5 пункта през май спрямо ревизираните -15,7 пункта, отчетени предходния месец.

Очакванията на анализаторите, анкетирани от медията, бяха за понижение до -16,0 пункта. За сравнение - през май 2021 г. показателят също е бил на отрицателна територия на ниво от -8,6 пункта.

"Войната в Украйна и високите инфлационни равнища нанесоха голям удар върху потребителското доверие", обясни експертът по потребление в института Ролф Бюркъл. Друг фактор за резултата е рязко нарасналата склонност за спестяване през април.

"Ще има устойчива промяна в тенденцията на нагласите само ако има успешни мирни преговори в конфликта", обясни Бюркъл.

По-късно през деня в сряда предстои германското правителство да публикува своя доклад с икономически прогнози. Берлин ще понижи очакванията си за ръста на икономиката от 3,6% до 2,2% през 2022 г., заяви правителствен източник на Ройтерс миналия петък.

Индексът на потребителските нагласи предвижда какво ще е частното потребление през следващия месец. Резултат над нулата показва ръст на годишна база, а под нулата - спад на годишна база.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:44 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още