Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Потребителското доверие в Германия се влошава

Очакванията за доходите се върнаха до нивото си от март 2017 г.

Потребителското доверие в Германия се влошава

Снимка: Архив Ройтерс

Потребителското доверие в Германия се влошава през юли, тъй като забавянето на най-голямата икономика в Европа помрачава очакванията за доходите, сочи проучване, цитирано от Ройтерс.

Индексът на GfK, измерващ потребителските настроения и базиран на проучване сред около 2 хил. германци, се понижава за втори пореден път до 9,8 пункта спрямо 10,1 пункта месец по-рано. Икономистите, анкетирани от Ройтерс, очакваха резултат от 10 пункта.

Още по темата

Разходите на домакинствата се превърнаха в ключов източник на растеж в най-голямата икономика на Европа, като рекордно високата заетост, повишенията на заплатите над нивото на инфлацията и ниските разходи за заеми засилват вътрешното търсене.

Икономиката на Германия е изправена пред предизвикателства заради търговските конфликти, несигурността около Brexit и охлаждащата се световна икономика. Всички тези фактори се отразяват негативно върху германските производители, ориентирани към износа.

Има дори опасения, че забавянето на производството може да се пренесе в сектора на услугите и да влоши иначе стабилния пазар на труда.

Проучването на GfK показа, че потребителското доверие се влошава основно в резултат на опасенията, че германските производители на автомобили, които се борят с проблемите на търговския фронт и с предизвикателствата при навлизане на електрическите превозни средства, могат да съкратят хиляди работни места.

„Увеличават се мненията, които предвещават края на бума на пазара на труда“, коментира Ролф Бюркъл, анализатор в GfK.

Подиндексът, който измерва очакванията за доходите, падна до най-ниското си ниво от март 2017 г. Все пак склоността на потребителите да харчат нараства към момента.

„Дали това обаче ще остане така зависи до голяма степен от развитието на перспективите за доходите през следващите месеци“, обясняват от GfK.

По статията работиха: Магдалена Иванова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
ЯЦБ все още не е сигурна относно налагането на допълнителни стимули